نسخه چاپی

حداد:هشت سال است به تصمیمات غیرقابل پیش‌بینی احمدی‌نژاد عادت كرده‌ایم

عکس خبري -حداد:هشت سال است به تصميمات غيرقابل پيش‌بيني احمدي‌نژاد عادت کرده‌ايم

نماینده مردم تهران در مجلس درباره تغییر استانداران گفت: تصمیم گیری‌ها در دولت آقای احمدی نژاد این طور است؛ ما 8 سال است كه عادت كرده‌ایم به تصمیم گیری‌های غیر قابل پیش بینی دولت آقای احمدی نژاد.


به گزارش نما به نقل از فارس، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امیدواریم رئیس جمهور جدید مصر بتواند در راه آرمان فلسطین مصر را در مسیر کمک به مردم مظلوم فلسطین قرار دهد و پاسخ مناسبی به انقلاب مردم مصر و بیداری اسلامی دهد.

وی افزود: تحولی که صورت گرفته امیدواری بیشتری وجود دارد که دو ملت بزرگ و کهن ایران و مصر بتوانند همکاری بیشتری به سود مصالح جهان اسلام داشته باشند.

حداد عادل در خصوص فراکسیون اصولگرایان مجلس هم اظهار داشت: هنوز فراکسیون اصولگرایان به بحث انتخاب رئیس نرسیده است ما در مرحله تدوین اساسنامه هستیم، انتخابات بعد از تصویب اساسنامه صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شما کاندید ریاست فراکسیون می‌شوید، گفت: هنوز این بحث مطرح نشده است؛ بعد از اینکه اساسنامه تصویب شد جواب سؤال شما را هم می‌دهیم.

حداد عادل با بیان اینکه اعضای فراکسیون هنوز مشخص نیست گفت ما مثل هر فراکسیون دیگری به دنبال جذب نمایندگان خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما هیچ تغییری در اصولگرایی نداده‌ایم و اصولگرایی همان است که در گذشته وجود داشته و از همه هم برای حضور در فراکسیون دعوت کرده‌ایم و قصد ما هم ایجاد تفرقه نیست؛ ما ادامه اصولگرایی در مجالس هفتم و هشتم هستیم و در همان مسیر سیر می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤال دیگری گفت: در مجالس گذشته هم همیشه مسائل بین دولت و مجلس در یک کارگروه‌ای مشترک به مشورت گذاشته می‌شد و از این طریق نمایندگان در تصمیم گیری‌های خود مورد مشاور قرار می‌گرفتند؛ تصور می‌کنم در این مجلس و مجالس آینده هم باید کارگروه مشترک مجلس و دولت برای تفهیم و تفاهم وجود داشته باشد.

حداد عادل در مورد گرانی‌های موجود در جامعه هم اظهار داشت: معمولا مجلس در مسائل کلان اقتصادی دخالت می‌کند و کمتر اتفاق می‌افتد که با یک مصوبه مجلس نرخ ارزاق و کالاها به سرعت تغییر پیدا کند؛ تاثیر تصمیم گیری‌های دولت و وزارتخانه‌ها در نرخ‌ها زودتر معلوم می‌شود.

وی افزود: با این اوصاف اگر احساس شود که برای کاهش گرانی مجلس باید قانونی تصویب کند نمایندگان آمادگی این کار را دارند. ما مرتبا به وزراء در این رابطه تذکر می‌دهیم تا اقداماتی انجام دهند و البته اقداماتی هم شده است و آثار ارزانی در برخی اقلام دیده می‌شود.

حداد عادل ادامه داد: مقداری هم باید بهاین موضوع توجه شود که گرانی کنونی جزئی از نقشه‌های دشمنان و تحریمی است که به ما تحمیل کرده‌اند. کما اینکه می‌بینیم بی بی سی هر برنامه‌ای که داخل کشور برای کاهش گرانی اجرا می‌شود آنها میزگرد می‌گذارند و در مورد آن صحبت می‌کنند؛ این مسئله نشان می‌دهد که بخشی از گرانی‌ها توسط دشمن تدبیر می‌شود.

حداد عادل در مورد مسائل مطرح شده در مورد واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اظهار داشت: اگر این موضوع به کمیسیون بیاید آن را بررسی می‌کنیم .

وی در خصوص لیدری خاتمی بر جریان اصلاحات هم گفت: ما با آنها کاری نداریم، آنها خودشان می‌دانند ما مسائل اصولگرایان را دنبال می‌کنیم.

نماینده مردم تهران در پاسخ به این سؤال که به نظر شما لیدرهای تندروی جریانات اصلاحات چه ضربه‌ای به این جریان زده‌اند گفت: پاسخ من به این سؤال همان پاسخ آقای خاتمی است؛ اصلاح طلبان هم توجه دارند که تندروی‌های چقدر برای کشور و انقلاب مضر بود.

حداد عادل در خصوص تغییرات انجام شده در استانداری‌ها گفت: این مسئله جزء اختیارات دولت است ما هم در مقدمات این مسئله نیستیم که بتوانیم درباره تصمیم گیری‌های آنها صحبت کنیم؛ واکنش‌هایی هم در این رابطه مطرح شده ولی به هر حال این جزء اختیارات دولت است.

وی اضافه کرد: تصمیم گیری‌ها در دولت آقای احمدی نژاد این طور است؛ ما 8 سال است که عادت کرده‌ایم به تصمیم گیری‌های غیر قابل پیش بینی دولت آقای احمدی نژاد.

وی در خصوص فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هم گفت: در مورد قیمت نان یک تصمیم موردی گرفته شد ولی بعید می‌دانم با توجه به وضعی که پیش آمده فاز دوم عملی شود؛ قطعا این مسئله و افزایش نقدینگی کمک می‌کند واحتمالا به گرانی دامن می‌زند و مجلس هم با این مسئله موافق نیست.

حداد عادل در پاسخ به این سؤال که شما برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می‌کنید اظهار داشت: حال برای این سؤال‌ها زود است.

۱۳۹۱/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...