نسخه چاپی

طرح كنگره برای تجزیه عراق موذیانه است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات نظامی عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن موجب تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و تقویت جریان‌های تروریستی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از خانه ملت، آمنوتب زامبرانو کونتراس سفیر ونزوئلا در تهران عصر امروز(چهارشنبه 16 اردیبهشت) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

لاریجانی در ابتدای این دیدار مناسبات ایران و ونزوئلا را نزدیک و صمیمانه خواند و گفت: افزایش رفت و آمد مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در تداوم روند رو به رشد همکاری‌های فیمابین در عرصه‌های گوناگون دارد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی حمایت می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور سایر کشورها از جمله طرح اخیر کنگره این کشور برای دخالت در امور عراق و تجزیه آن گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر فشارها و زورگویی‌های آمریکا موجب عقب‌نشینی آنها از پیگیری طرح‌های موذیانه می‌شود.

وی با اشاره به تحولات یمن گفت: اقدامات نظامی عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن موجب تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و تقویت جریان‌های تروریستی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار بر تداوم همکاری‌های نزدیک میان دو کشور تاکید کرد.

آمنوتب زامبرانو کونتراس سفیر ونزوئلا در تهران نیز با قدردانی از کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا گفت: توسعه همه‌جانبه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تاکید مسئولان ونزوئلا از جمله هوگو چاوز رهبر فقید این کشور قرار داشته است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم گسترش هر چه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه افزود: ارتباطات پارلمانی نقش موثری در تعمیق و تقویت مناسبات دو کشور در سایر زمینه‌ها دارد.

سفیر ونزوئلا در پایان این دیدار افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را خواستار شد.

۱۳۹۴/۲/۱۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...