نسخه چاپی

از «پیامبرِ بشاگرد» تا رهنمودهای اخلاقی برای زوجین

انتشارات موسسه ایمان جهادی صهبا در شبستان اصلی، راهرو 18 غرفه 46 آماده بازدید علاقه مندان است.

به گزارش نما به نقل از مشرق انتشارات موسسه ایمان جهادی صهبا در شبستان اصلی، راهرو 18 غرفه 46 آماده بازدید علاقه مندان است.

«مسیح در شب قدر»؛ آیت الله خامنه ای و شهدای ارمنی

«... صحنه زیبایی بود. یک روحانی ارمنی در یک یک سید روحانی مسلمان! آرداک مانوکیان و سیدعلی خامنه‌ای صمیمی نشسته بودند و صحبت می‌کردند. اسقف ارامنه، برگه چکی از کمک‌های ارامنه به جبهه آورده بود...» «مسیح در شب قدر» روایتی است از حضور رهبر معظم انقلاب در منازل شهدای مسیحی کشور که در23 بخش روایت شده است. سبک روایت کتاب، تاحدودی داستانی است و در هرکدام از آنها، از یک راوی متفاوت و مناسب آن روایت استفاده شده است. تمام نکات موجود در کتاب، به ‌خصوص بیانات رهبری، کاملاً مستند و بر اساس اسناد هستند. کتاب تماماً رنگی است و تصاویر حضور رهبری در منازل شهدای مسیحی و همچنین تصاویری از این شهدای گران‌قدر، روایت‌ها را تکمیل کرده‌اند. در پایان کتاب، علاوه ‌بر ضمیمه‌ای شامل نام و تصویر تمام شهدای ارمنی و آشوری کشور، پنج پیوست آمده است که تماماً از بیانات و مکتوبات آیت‌الله خامنه‌ای هستند و درآنها، به موضوعاتی که با این کتاب ارتباط دارد و بعضاً معظم‌له دردیدارهایشان، اشاره‌ای به آنها داشته‌اند، پرداخته شده است. «مسیح در شب قدر» در 496 صفحه و قیمت 18 هزار تومان منتشر شده است.

«دغدغه‌های فرهنگی»؛ دغدغه هایی که خواب از چشم آدم می ربایند

متن محوری کتاب، مربوط به دیدار رهبر معظم انقلاب با اهالی فرهنگ در سال 1373 است. جلسه‌ای که هم مسئولان دولتی حوزه‌ فرهنگ حضور داشته‌اند و هم گروه‌های مستقل. آیت‌الله خامنه‌ای در این جلسه به طور مبسوط به بیان نگرانی‌های خود در حوزه فرهنگ و اهمیت و ضرورت این حوزه پرداخته‌اند. انتشارات صهبا با همین مبنا، به گردآوردی و ترکیب دیدگاه‌های معظم‌له در حوزه فرهنگ پرداخته که شرح آن به طور مبسوط در «دغدغه‌های فرهنگی» آمده است. این کتاب را به نوعی می‌توان مانیفست واضح و روشن رهبری در حوزه فرهنگی دانست. بعد از فصل اول که «طرح دغدغه» مطرح می‌شود، سه فصل به عنوان پیشنیازِ ادامه‌ بحث، آمده است. «منشأ انقلاب اسلامی»، «فرهنگ و هنر ایران و انقلاب» و «جریان روشنفکریِ بیمار» در مجموع به شرح تاریخچه‌ی جریان فرهنگی ایران بعد از ورود اسلام تا زمان پیروزی انقلاب می‌پردازد. خواندن این کتاب برای هر کسی که که دغدغه کار فرهنگی دارد لازم است. «دغدغه‌های فرهنگی» در 275 صفحه منتشر شده است.

«جریان روشنفکری اسلامی در ایران»؛ روشنفکری اسلامی از نگاه آیت خامنه ای

در میان سخنان رهبر معظم انقلاب درباره روشنفکری، دوسخنرانیِ خاص وجود دارند که در آنها به سیر پیدایش جریان روشنفکری اسلامی پرداخته‌ شده است. این دوسخنرانی به فاصله چهل روز از هم ایراد شد‌ه و مکمل هم هستند. هر دو هم مربوط به مراسم بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت مرحوم دکترشریعتی هستند که اولی درمدرسه عالی شهید مطهری تهران و دومی در مسجد اعظم قم ایراد شده‌ است. آیت‌الله خامنه‌ای در این سخنرانی‌ها به بهانه تجلیل از شخصیت دکتر شریعتی به‌ عنوان یک روشنفکر مذهبی، روند پیدایش جریان روشنفکری اسلامی و ویژگی‌های آن در مقایسه با جریان روشنفکری بیمار و اثر آن در پیشبرد اهداف انقلاب را بیان نموده‌اند. انتشارات صهبا با ترکیب این دو، یک سخنرانی یک‌پارچه جدید منتشر کرده که در قالب کتاب «جریان روشنفکری اسلامی در ایران» راهی بازار نشر شده است.

«خانواده»؛ رهنمودهایی اخلاقی برای زن و شوهرهای جوان

این کتاب،مجموعه‌ای از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب با موضوع خانواده و وظایف زن و شوهر و نحوه مدیریت این هسته کوچک اجتماعی است. در تنظیم این کتاب، بیش از یکصد سخنرانی رهبری به کار رفته است. سخنان ایشان در این کتاب حاوی مطالبی با موضوع فلسفه و اهميت ازدواج، تفاوت نظر اسلام و غرب دربارة ازدواج، تفاوتها و جايگاه مرد و زن در خانواده و... است. کتاب بیش ازآنکه نگاهی تکلیفی و دستوری به نقش و وظایف زن و مرد در خانواده داشته باشد، نگاهی اخلاقی دارد و بر همین مبنا نیز سنگ بنای اداره خانواده را بر محبت و اخلاق تعریف می‌کند. این کتاب را به نوعی می‌توان نوعی مشاوره مکتوب در حوزه مسائل خانوادگی نیز محسوب کرد. متن کتاب، ساده و روان و به دور از تکلف و تصنع‌های ادبی یا روان‌شناختی است. «خانواده» محور اصلی دور دوم مسابقه «کتاب و زندگی» است. دور اول این مسابقه با محوریت کتاب «من زنده‌ام» نوشته معصومه آباد برگزار شده بود و اینک دور دوم با محوریت «خانواده» در حال برگزاری است. «خانواده»توسط انتشارات موسسه جهادی صهبا و با قیمت چهارهزارتومان منتشر شده است.

«تا خمینی‌شهر»؛ پیامبرِ بشاگرد

اسفند 61 بود که به اصرار معاونت امور استان های هلال احمر، راضی شد فقط برای 15 روز، جبهه را رها کند و به بشاگرد برود. با 29 نفر دیگر قدم در راهی گذاشت که فقط دونفر تا انتها آمدند و باقی برگشتند. او ماند اما ماندنش 23 سال طول کشید تا قد کشیدن و بزرگ شدن کودکان بشاگرد را ببیند. همان یک بار رفتن کافی بود تا به فرموده امام(ره)، برود تا به دادِ بشاگرد برسد. حالا در سال 1384 و بعد از 23 سال، چهره منطقه کاملا دگرگون شده بود. عبدالله والی اما دیگر عمرش به دنیا نبود تا آرام آرام ثمره دو دهه فعالیت را ببیند. «تا خمینی‌شهر» روایت مستندی است از عبدالله والی! آدمی که بعد از رفتن به بشاگرد و پیش از مرگ، 12 بار مالاریا را ناکام گذاشت اما عاقبت، سکته قبلی محملی شد تا بعد از یک عمر ناآرامی، در بهشت زهرا(س) آرام بگیرد. «تا خمینی‎‌شهر» در جایزه جلال سال 90 در بخش مستندنگاری، شایسته تقدیر هم شناخته شده بود.

۱۳۹۴/۲/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...