نسخه چاپی

سركرده القاعده و طراح حمله به شارلی ابدو كشته شد

یك مركز آمریكایی اعلام كرد كه نصر الانسی از سركردگان شاخه القاعده و طراح حمله به مجله شارلی ابدو ، در حمله پهپاد آمریكا در یمن كشته شده است.

به گزارش نما به نقل از العالم، مركز آمريكايي نظارت بر پايگاههاي اينترنتي گروه هاي تندرو و افراطي "سايت" اعلام كرد كه گروه "قاعده الجهاد في جزيره العرب" اعلام كرد كه نصر الانسي از سران اين گروه كشته شده است.
این تروریست در نوار ويدئويي 14 ژانويه گذشته اعلام كرد كه گروهش مسووليت حمله به روزنامه طنز "شارلي ابدو" فرانسه را برعهده مي گيرد.
الانسي در نوار ويدئويي ديگري در دسامبر سال 2014 ميلادي، باراك اوباما، را متهم كرد كه مسوول كشته شدن يك گروگان آمريكايي و يك گروگان آفريقاي جنوبي در عمليات شكست خورده آمريكا در آستانه پايان مهلت القاعده به اين كشور است.
براساس اعلام سايت، قتل الانسي را ابوالمقداد الكني (خالد بن عمر باطرفي) در یک فیلم ويدیويي 11 دقيقه اي اعلام كرد كه در توييتر منتشر شده است.
سايت افزود: براساس اطلاعات مطبوعاتي، الانسي در حمله يك پهپاد در منطقه المكلا در ماه آوريل به همراه فرزند و شش عنصر مسلح ديگر كشته شد.
براساس اعلام سايت، الانسي در جنگ بوسني در سال 1995 ميلادي شركت داشت و سپس به يمن بازگشت و از آنجا به كشمير و افغانستان رفت. او با اسامه بن لادن ديدار كرد كه وي را مامور مسائل اداري كرد. الانسي سپس در پادگان هاي آموزشي مشغول به فعاليت شد و شش ماه در يمن در زندان بود و سپس در سال 2011 ميلادي به القاعده پيوست.
حمله به دفتر مجله شارلی ابدو در پاریس در هفتم ژانویه سال 2015، دست کم 12 کشته و 10 زخمی برجای گذاشت.

۱۳۹۴/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...