نسخه چاپی

كشتی نجات هلال احمر فردا عازم یمن می‌شود

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر كشور با تاكید بر تسكین‌بخشی بر دردهای نیازمندان به عنوان بزرگترین هدف جمعیت هلال‌احمر كشور گفت: این جمعیت در تمامی عرصه‌های خدمت‌رسانی در كنار نیازمندان خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین معزی امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه ضمن تبریک هفته هلال‌احمر به همه خدمت‌گزاران این جمعیت در گزارشی به تشریح فعالیت‌های هلال‌احمر کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه هفته هلال‌احمر با نام "انسان مهربان و دنیای آرام" نام‌گذاری شده است، تاکید کرد: برخی تصور می‌کنند پرچم هلال‌احمر تنها در هنگام بروز حوادث مشاهده می‌شود؛ هرچند هنگام بروز حوادث هلال‌احمر پیشتاز است ولی برای خدمت‌رسانی در تمامی عرصه‌ها آماده دستگیری نیازمندان است.

وی افزود: هلال احمر نه‌تنها در کنار حوادث طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان، خشکسالی و قحطی حضور پررنگ دارد، بلکه در سفرهای نوروزی نیز به همراه سفرهای زیارتی برای خدمت‌رسانی در کنار شهروندان قرار می‌گیرد. امروز جمعیت هلال‌احمر در مراسم مختلف و در هنگامی که دست نیازی دراز می‌شود یکی از دستانی است که به نیازمندان یاری می‌رساند.

معزی با اشاره به تبیین اهداف هلال‌احمر براساس تعالیم و آموزه‌های اسلام گفت: تسکین‌بخشی به دردهایی که از قهر طبیعت پدید می‌آید یا حوادثی که توسط خود انسان‌ها مانند جنگ و آن چیزی که امروز در یمن به وجود آمده است، از بزرگترین اهداف جمعیت هلال‌احمر است. آرامش‌بخشی به انسان‌ها بر پایه تکریم و شخصیت انسانی نخستین هدف این جمعیت است. قطعا شخصیت انسانی محترم است هرچند که نیازمند باشد. گرامیداشت شخصیت انسانی تا به آنجا مورد تاکید است که خداوند می‌فرماید انسان را گرامی داشتیم و انسان به بیشتر موجودات فضیلت پیدا کرده است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر کشور، یاری رسانی به انسان‌های نیازمند با دیدگاه احترام به شخصیت انسانی را از اولویت‌های این جمعیت خواند و افزود: وقتی هلال‌احمر به کمک می‌رود با احترام به شخصیت انسان‌ها و براساس مهر و محبت کمک می‌کند. نباید جمعیت هلال‌احمر را یک نهاد دولتی خواند. هلال‌احمر یک نهاد مردمی است که در آن یک میلیون جوان در هنگام بروز حوادث بدون هیچ چشمداشتی و تنها براساس تعالیم اسلامی به انسان‌ها احسان می‌کنند. امروز هلال‌احمر حلقه واسطه میان مردم و انسان‌های محتاج است. انسان‌هایی که یا گرفتار بیماری یا گرفتار حوادث طبیعی و جنگ هستند و هلال‌احمر به آنها بدون چشمداشت کمک می‌کند.

معزی ادامه داد: امروز ملت قهرمان ایران دست احسان‌شان به سوی مردم یمن دراز شده و مردم یمن را که بر اثر نقش‌های استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست دچار ظلم بسیار شده‌اند یاری می‌دهد. همه دنیا مشاهده کردند که هنگامی که هواپیمای حامل کمک‌های مختلف به ویژه دارو خواست در یمن فرود بیاید، توسط کسانی که به این کشور ظلم می‌کنند، این فرودگاه بمباران شد.

وی ادامه داد: امروز مسلمانی که تنها ادعای مسلمانی دارد در جهان ظلم می‌کند تا چهره اسلام را خراب کند اما امت مسلمان ایران همچون گذشته که در غزه به مردم این کشور یاری رسانده امروز نیز در یمن حامی ملت شیعه یمن خواهد بود. امیدواریم فردا به یاری خدا "کشتی نجات" شامل مواد غذایی و دارویی به سمت کشور یمن حرکت کند تا بتوانیم کالاهای مورد نیاز مردم یمن را به دست‌شان برسانیم.

۱۳۹۴/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...