نسخه چاپی

واكنش به فروش سوسیس و كالباس حرام گوشت

مدیركل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در خصوص عرضه سوسیس و كالباس حیوانات حرام گوشت در برخی از فروشگاه های پایتخت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، دکتر هدایت حسینی در واکنش به عرضه سوسیس و کالباس حیوانات حرام گوشت در برخی فروشگاه های تهران، گفت: با قاطعیت می توان گفت نه تنها در مورد فرآورده های حیوانات حرام گوشت، بلکه هیچگونه مجوزی از سوی سازمان غذا و دارو برای واردات سوسیس و کالباس صادر نشده است.

وی با بیان اینکه پس از راه اندازی آزمایشگاه‌های هیستولوژی تقلب گوشت توسط آزمایشگاههای کنترل غذا و دارو و دو آزمایشگاه همکار، قادریم منشا فراورده هایگوشتی حیوانات مختلف را تشخیص دهیم تصریح کرد: این فرآورده ها در زمان ورود به کشور آزمایش می شود.

حسینی با اشاره به استقرار بازرسان سازمان غذا و دارو در گمرگ، اظهارداشت: بازرسی از محموله جهت بررسی وضعیت بهداشتی، نمونه برداری از محموله های وارداتی، بررسی گواهی حلال بودن با حضور نماینده ولی فقیه از جمله وظایف بازرسان سازمان غذا و دارو مستقر در گمرک کشور است.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو همچنین عنوان نمود: وجود هرگونه سوسیس و کالباس بدون مجوز وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو در سطح عرضه، نشان دهنده این است که این کالا به صورت غیر قانونی وارد کشور شده و از آنجایی که ایمنی و سلامت آنها مورد تایید نیست به مصرف کنندگان اکیداً توصیه می کنیم از خرید و مصرف چنین فرآورده هایی خودداری کنند.

حسینی ادامه داد: این قبیل فرآورد های غیر مجاز، به دلیل اینکه توسط سازمان غذا و دارو، آزمایش و کنترل نشده اند، نمی توان سلامت آنها را تایید کرد.

وی تصریح کرد: اگر مصرف کنندگان با مواردی اینچنینی مواجه شدند می توانند پس از تماس با شماره ۱۴۹۰، نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراتب را اطلاع دهند تا نسبت به جمع آوری و برخورد با متخلفان در اسرع وقت اقدام لازم بعمل اید.

مدیرکل نظارت بر فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو، در پایان گفت: با توجه به هماهنگی هایی که با معاونت بهداشت و واحد های بهداشت محیط در دانشگاهها صورت گرفته از آنها درخواست گردیده است که به صورت ویژه در خصوص جمع آوری این فراورده های غیر مجاز از سطح عرضه اهتمام بورزند.

۱۳۹۴/۲/۱۹

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...