نسخه چاپی

كشف مخفی‌گاه ویروس ابولا در چشم

پزشكان برای نخستین بار ویروس مرگبار ابولا را در چشم یك بیمار معالجه‌شده پیدا كردند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، متخصصان در آمریکا دریافتند ویروس ابولا داخل چشم یک پزشک که به این بیماری مبتلا بوده و تصور می‌شد درمان شده، پنهان و رشد کرده است. این بیمار پس از ابتلا به ابولا تحت درمان قرار گرفت اما ظرف چند ماه پس از پاکسازی خونش از ویروس ابولا، این ویروس مجدد داخل چشم او کشف شد.

دکتر «یان کروزیر» 43 ساله که در زمان فعالیت و خدمات‌رسانی در سیرالئون به این بیماری مبتلا شده بود، سپتامبر گذشته برای درمان به بیمارستان «ایموری» در آتلانتای آمریکا منتقل شد. پس از تلاش سخت پزشکان، «یان» در نهایت درمان و از بیمارستان مرخص شد.

اما مدتی کوتاهی از درمان وی نگذشته بود که متوجه احساس سوزش شدید، حساسیت به نور و احساس دائمی وجود جسم خارجی در چشمش شد. این پزشک کمی بعد نیز دچار تاری دید، درد و التهاب و در نهایت تغییر رنگ عجیب در چشمش شد. پزشکان پس از معاینه زلالیه چشم این بیمار متوجه وجود ویروس ابولا در آن شدند.

به گزارش اینترنشنال بیزینس نیوز، این یافته پزشکان را شگفت‌زده کرد چون برای اولین بار دریافتند که حتی پس از مغلوب کردن عفونت در تمام قسمت‌های بدن، این ویروس می‌تواند در چشم پنهان شده و رشد کند.

بنابرگزارش منتشر شده در مجله طب نیوانگلند، این یافته بر پیچیده‌تر شدن مشکلات مرتبط با عفونت ابولا هم برای افراد مبتلا و هم برای سلامت عمومی تاکید دارد.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...