نسخه چاپی

پای درد و دل مسكن مهری ها

درخواست استیضاح آخوندی، ضعف مدیریت در شهرهای جدید و لزوم چاره‌اندیشی برای آن،خلف وعده چند ساله در تحویل مسكن مهر،وقت‌كشی مسئولان عمران پردیس وعدم پاسخگویی آنها از جمله نظراتی بود كه مخاطبان تسنیم درواكنش به خبرتوقف مسكن مهر مطرح كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، پس از انتشار خبرهایی در خصوص توقف پروژه‌های مسکن مهر پردیس به نقل از برخی نمایندگان مجلس، شرکت عمران شهرهای جدید ایران با انتشار آمار، ارقام و جداولی اعلام کرد: «در مقطع زمانی شروع به کار دولت یازدهم و مقطع فعلی به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، متوسط پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مسکن مهر از ۶۸ درصد در این مدت به ۸۰ درصد رسیده است. بررسی روند پیشرفت فیزیکی احداث بنای واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس نیز طی دوره مذکور این موضوع را تأیید می‌کند، به‌طوری که متوسط پیشرفت فیزیکی واحدها در آن مقطع برابر با ۳۸ درصد بود که در حال حاضر به رقم ۶۳ درصد افزایش یافته و این روند همچنان ادامه داشته و تسریع نیز گردیده است. همچنین عملکرد این شهر نسبت به سایر شهرهای جدید کشور به‌لحاظ روند پیشرفت فیزیکی طی سال ۱۳۹۳ با رشد ۲۰درصدی، در رتبه دوم بین ۱۷ شهر جدید دارای پروژه مسکن مهر قرار گرفته است.»

پس از این گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، خبرگزاری تسنیم در قالب گزارشی با عنوان "اخبار ضدونقیض از توقف مسکن مهر پردیس" به تشریح وضعیت برخی از فازهای مسکن مهر پردیس با استناد به تصاویر مربوطه پرداخت.

این گزارش با واکنش شماری از مخاطبان تسنیم روبرو شد، آنها در بخش نظرات با انتقاد از عملکرد دولت خواستار رسیدگی نمایندگان مجلس به وعده‌ها و برخی اظهارنظرهای جنجال‌ برانگیز وزیر راه و شهرسازی شدند. یکی از متقاضیان مسکن مهر از شرمندگی نزد خانواده همسرش به دلیل واریز هزینه عروسی برای مسکن مهر گفته و متقاضی دیگر دیگر نیز از تخلیه خانه اجاره‌ای به دلیل عدم توانایی پرداخت اجاره با حکم دادگاه گفته است. نظر شماری از مخاطبان تسنیم در ادامه می‌آید؛

ناشناس: "من پول عروسیم رو دادم واسه مسکن مهر پردیس فاز ۱۱ اونم با قرض الان هم پول ندارم جایی رو اجاره کنم پیش خانواده خانومم فقط شرمندگی مونده برام."

احمد بازنشسته ارتش: "من یه بازنشسته ارتش هستم چند ساله پول ریختم برای مسکن مهر، الانم پول پیش برا اجاره خونه ندارم و هیچ کس به فکر نیست. دیروز صاحب خونم رفته دادگاه برای تخلیه خونه‌ش چون چند ماه کرایه نداشتم بهش بدم . تو رو خدا یه کم به فکر ما باشید. تا چند روز دیگه اسبابم رو می‌ریزن تو خیابون نمی‌دونم چیکار کنم."

ناشناس: "من از آبان ۹۱ ثبت نام کردم و ۴۰میلیون برای فاز ۸ پرداخت کردم اما الان با وجود گذشت بیش از دو سال و نیم هنوز انتخاب واحد نکردم واقعا یاس آوره که سال ۹۱ تا ۹۴ فقط ثبت نامی های خرداد تیر و مرداد ۹۱ انتخاب واحد کردن و پیش قرارداد دارن هیچ کسی توی شرکت عمران پردیس پاسخگوی این وضعیت نیست فقط ما موندیم و انتظار."

یک متقاضی مسکن: "من ۹ ماهه که رفتم انتخاب واحد کردم و قرار شد ۲۰ روز بعد قرار داد امضا کنم اما متاسفانه زنگ زدند و گفتند که فعلا آماده نیست و هنوز هم تماس نگرفتن که بروم قرارداد امضا کنم. متاسفانه مسئولان در مسکن مهر پردیس پیگیر کار نیستند و فقط وقت کشی می کنند. در این بین هم دلال ها هستند که سودجویی می کنند و واحدها را خیلی ارزان می‌خرند. واقعا این دولت چرا رسیدگی نمی کند؟ در کل ایران یک جا خوب کارشناسی شده بود احداث مسکن مهر، آن هم پردیس بود که آنرا هم این دولت با بی تفاوتی و مسامحه خرابش کرد. چرا نمایندگان مجلس از وزیر که فرموده بود "مسکن مهر طرح مزخرفی است توضیح نمی خواهند؟" چرا وزیر استیضاح نمی‌شود؟ واقعا وزارت راه و شهرسازی در طول این دوسال دولت چه کاری کرده؟؟؟؟"

ابراهیم: "یکی از بزرگترین و اصلی‌ترین مشکل کنونی مشکن مهر مربوط به مدیریت ضعیف شرکت عمران شهرهای جدید است. این مسئله در برخی شهرها آنچنان وخیم شده که پروژه‌های مسکن مهر تعطیل شده‌اند. متاسفانه از اردیبهشت سال گذشته با تغییر مدیریت عمران شهر پردیس تکمیل واحدهای مسکن مهر کُند شد تا جائیکه هیچکدام از وعده‌های تحویل در دولت یازدهم هنوز محقق نشده است، در حالی که مدیرعامل قبلی یک مدیر عملیاتی بود و به هر نحوی که می‌شد مشکلات و موانع مسکن مهر را برطرف می‌کرد."

محمد: " سلام، دو سال که تو هشتگرد مسکن مهر پیش خرید کردم ولی هیچی به هیچی تکلیف ما رو مشخص کنید اگه نمی‌خواهید تکمیل کیند خسارت ما رو بر اساس تورم بدید."

ناشناس: "غصه نخورید دوستان. این داستان شامل ما متقاضیان مسکن مهر پرند هم هست. من سه ساله که منتظر تحویل واحد هستم. فکر کردیم دولت تدبیر و امید به فکر مردم است متاسفانه مسئولان شرکت عمران پرند بارها در وعده‌هایشان خلف وعده کردند. پارسال همین زمان به ما پیامک دادند گفتند که سی درصد الباقی وجه قرارداد را که به صورت علی الحساب می‌باشد واریز کنید. ما هم ذوق زده شدیم و بدون اینکه به پروژه مراجعه کنیم رفتیم زیر بار وام و قرض و بدهی تا مبلغ شش هفت تومان واسه واریز جور کردیم. فکر کردیم که دیگه نهایتش شهریور زمان تمدید اجاره نامه با صاحبخانه است، می‌ریم مسکن خودمون. اما الان یکسال گذشته از آن تاریخ. به شرکت سازنده که "هسا" نام دارد مراجعه کردم. کارشناسی که آنجا بود گفت آقا جان برو که فعلا خبری نیست. پروژه ات از هفت هشت ماه پیش دست نخورده باقی مانده. برو بعدا بیا. متاسفانه مسئولان دغدغه ماها را ندارند، اگر داشتند یقینا به فکر می‌رفتند و فکری به حال این متقاضیان می‌کردند. لااقل با شهامت صادقانه برخورد می‌کردند و حقیقت امر را به ما می‌گفتند."

بی‌نام:‌ "در دو سال اخیر مسئولان دولت یازدهم فقط وعده داده‌اند و هیچ کاری برای تکمیل واحدهای مسکن مهر نکرده‌اند. آقای آخوندی از وقتی که وزیر شده در "اندیشه حقوق شهروندی" بوده و جالب این‌که هنوز اقدامی در این رابطه انجام نداده است. مگر نه این‌که بر اساس فرمان تاریخی امام خمینی (ره) تامین مسکن مورد نیاز مردم وظیف دولت‌هاست پس چرا آقای آخوندی تعبیر جدیدی از فرمان حضرت امام ارائه می‌دهد. چرا آقای آخوندی به فکر اقشار کم‌درآمد نیست. به نظرم نباید افرادی که خوی کاخ‌نشینی دارند مسئولیت سازمان یا ارگانی به آنها سپرده شود چون نمی‌توانند برای اقشار ضعیف جامعه کاری انجام دهند و فقط به فکر تامین منافع سرمایه‌داران هستند."

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...