نسخه چاپی

توافق جدید نفتی ایران-برزیل

معاون وزیر نفت با اشاره به امضای تفاهم نامه جدید همكاری بین ایران و یك شركت برزیلی، گفت: در صورت توافق نهایی با مشاركت دو طرف، یك پالایشگاه ۳۰۰ هزار بشكه ای نفت خام در آمریكای جنوبی احداث خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از افکارنیوز، عباس کاظمی امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر با اشاره به امضای تفاهم نامه جدید همکاری بین یک شرکت برزیلی و شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، گفت: براساس این توافقنامه مشترک بین دو طرف، قرار است یک پالایشگاه جدید نفت در آمریکای جنوبی احداث شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، ظرفیت این پالایشگاه در دست مذاکره را حدود ۳۰۰ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: امروز یک تفاهم نامه مشترک همکاری بین دو طرف امضا شده است.

معاون وزیر نفت در پاسخ به این سئوال مهر که آیا قرار است خوراک این پالایشگاه توسط ایران از طریق نفت خام و یا میعانات گازی تامین شود؟ اظهار داشت: براساس توافقی که با این شرکت برزیلی انجام شده، خوراک این پالایشگاه صرفا نفت خام بوده و قصد داریم با ساخت این پالایشگاه، امنیت بلندمدت برای تقاضای نفت خام صادراتی ایران را ایجاد کنیم.

وی همچنین از مذاکره با یک شرکت هندی برای ساخت یک پالایشگاه ۴۰۰ هزار بشکه ای نفت خام در این کشور خبر داد و یادآور شد: این پالایشگاه هم قرار است با مشارکت ۵۰ درصدی ایران و این شرکت هندی احداث شود.

کاظمی با تاکید بر اینکه ساخت پالایشگاه نفتی در هند صرفا در مرحله مذاکره است، خاطرنشان کرد: تاکنون هیچ گونه توافقنامه و یا تفاهم نامه مشترک همکاری با شرکت هندی امضا نشده و صرفا مذاکرات اولیه انجام گرفته است.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...