نسخه چاپی

97 درصد آب‌های سطحی كشور خشك شده است

دبیرعلمی كنفرانس ملی علوم و مدیریت محیط زیست گفت: 97 درصد آب‌های سطحی كشور خشك شده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، ابراهیم فتایی با بیان اینکه همه موجودات روی زمین کوشیده‌اند به قانون پیرامون طبیعت احترام بگذارند، افزود: انسان برخلاف دیگر موجودات همواره بر تهدید و نابودی محیط زیست تاثیرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه مهمترین عامل نابودی محیط زیست انسان است، تصریح کرد: باید ضمن شناخت کافی از آلاینده‌های محیط زیست، باور داشته باشیم که طبیعت را برای زندگی نسل آینده نیاز داریم.

فتایی توسعه را همگام با حفظ محیط زیست ضروری دانست و گفت: بشر به حدی در تخریب محیط زیست تعجیل می‌کند که تا هزاران سال دیگر زمین قابل زندگی نخواهد بود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل با بیان اینکه در شرایط کنونی 97 درصد آب‌های سطحی در کشور خشک شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردها، بهره برداری از آبهای سطحی نباید بیش از 40 درصد باشد این در حالی است که در سطح دنیا تنها دو کشور ایران با 97 درصد و مصر با 46 درصد در بهره برداری از منابع آبی در وضعیت بحران قرار دارند.

دبیر علمی کنفرانس ملی علوم و مدیریت محیط زیست برگزاری این کنفرانس را برای بهره برداری بهینه از محیط زیست و کاهش آلودگی و تخریب محیط زیست در راستای توسعه پایدار دانست و گفت: توسعه پایدار توسعه‌ای است که ضمن تامین نیازهای نسل امروز، نیازهای نسل آینده را نیز با کنترل آلودگی‌ها و تخریب محیط زیست انجام دهد.

وی با بیان اینکه 144 مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود، افزود: بر اساس نظر هیات داوران 130 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و 20 مقاله بصورت سخنرانی و مابقی بصورت پوستر ارائه خواهد شد.

فتایی تصریح کرد: در پایان کنفرانس از طرف بنیاد ملی نخبگان از سه مقاله منتخب در بخش سخنرانی پانل و دو مقاله منتخب در بخش پوستر بصورت ویژه تجلیل خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...