نسخه چاپی

خلبان های سعودی با خط مشی داعشی

بمباران مناطق مذهبی و دینی یمن با بمب های قوی و در نوبت های متعدد نشان از وجود تفكرات داعشی در میان خلبانان و مقام های عربستان سعودی دارد.

به گزارش نما به نقل از العالم، همانگونه که داعش و سایر گروههای تروریستی هنگام اشغال شهرها و روستاهای عراق و سوریه دهها مسجد ، زیارتگاه و مکان تاریخی را با بمب ویران کردند ، خلبان های سعودی با استفاده از راکت ها و بمب های قوی با هدف گیری دقیق، مساجد، زیارتگاهها، مکان های تاریخی و اماکنی که برای مردم یمن مقدس است را مورد هدف قرار می دهند.

براساس این گزارش در تازه ترین حملات هواپیماهای آل سعود، جنگنده های متجاوزومتحدانش روز شنبه مسجد تاریخی امام هادی (ع) دراستان صعده را بمباران کردند.

شبکه المسیره یمن گزارش کرد که در حمله هوایی به مسجد امام هادی(ع) و اطراف آن 4 شهروند یمنی به شهادت رسیده و تعدادی مجروح شدند.

پایگاه خبری العهد روز شنبه درگزارشی نوشت: جنگنده های عربستان صبح امروز(شنبه) حملات هوایی خود را به استان صعده واقع در شمال یمن افزایش دادند و دربمباران مناطق مختلف این استان از بمب های خوشه ای استفاده کردند.

جنگنده ای سعودی روز گذشته مقبره حسین بدرالدین الحوثی یکی از مبارزان یمنی را با بمب تخریب کردند.

درنخستین روزهای بمباران نیز یکی از مساجد بزرگ صنعا هدف راکت ها و موشک های خلبانان سعودی قرار گرفته بود.

امروز شنبه هم مسجد تاریخی امام هادی (ع) و مناطق تاریخی باب الیمن و بازار السربی در استان صعده به ویرانه ای تبدیل شد.

درجریان دست کم 16 بار بمباران صبح امروز مناطق مختلف استان صعده 6 منزل مسکونی به طور کامل تخریب شد.

به گفته منابع یمنی هواپیماهای متجاوز سعودی همچنین بیش‌تر مدارس این استان را تخریب و کودکان را از درس و مدرسه محروم کردند.

مقام های یمنی تاکید کردند که استان صعده به دلیل بمباران های بی وقفه سعودی ها متحمل خسارت های فراوان شده و زیرساخت‌های آن کاملا از بین رفته است.

پایگاه خبری العهد گزارش کرد که هواپیماهای متجاوز ائتلاف به رهبری عربستان امروز ( شنبه ) 160 موشک به منطقه البقع در استان صعده در شمال یمن شلیک کردند و استان لحج در جنوب غربی این کشور نیز 6 نوبت و پایگاه هوایی الدلیمی در صنعا 5 نوبت بمباران شد.

سعودی ها همچنین برای جلوگیری از ورود کمک های انسانی به یمن ، دو موشک نیز به فرودگاه بین المللی صنعا شلیک کردند.

این گزارش حاکیست که درهمین حال ارتش و کمیته های مردمی یمن روز شنبه موفق به پاکسازی کامل منطقه العریش در خورمسکراز وجود تروریست های وابسته به عبدربه منصور و القاعده شدند.

۱۳۹۴/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...