نسخه چاپی

قهرمانی مقتدرانه اسپانیا+تصاویر

شاید خوش بین ترین هوادار اسپانیا و بدبین ترین هوادار ایتالیا هم فكر نمی كردند ماتادورها با 4 گل ایتالیا را شكست دهند. اسپانیا با این پیروزی پرگل به سومین قهرمانی متوالی خود در تورنمنت‌های معتبر بین‌المللی دست یافت تا با این هت تریك با 3 قهرمانی در اروپا در كنار آلمان پرافتخارترین تیم های قاره سبز باشند .

فینال چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال جام ملت های اروپا از ساعت 23:15 روز یکشنبه در ورزشگاه المپیک شهر کیف و به قضاوت پروئنکای پرتغالی بین تیم های ملی ایتالیا و اسپانیا آغاز شد که در پایان شاگردان دل بوسکه برابر حریف خود به پیروزی 4 بر صفر رسیدند و برای سومین بار بر بام قاره اروپا ایستادند.

لاجوردی ها در این دیدار نشانی از ایتالیای با طراوت مقابل انگلیس و آلمان نداشتند و دو بازی سنگین طی یک هفته باعث شده بود بازیکنان این تیم خسته نشان دهند، البته 10 نفره شدن اجباری این تیم هم مزید بر علت شد تا اسپانیا که زیباترین بازی خود را در این جام انجام می داد دروازه ایتالیا را به توپ ببندد و پرگل ترین فینال تاریخ یورو و سنگین ترین شکست ایتالیا را رقم بزند و اولین تیم جهان باشد که سه عنوان قهرمانی پپاپی در تورنمنت‌های مهم را کسب می کند.

179699_138.jpg


 اسپانيايي‌ها که مثل بازی های قبلی با مهاجم کاذب و بدون مهاجم نوک به میدان آمده بودند بازي را نسبتا بهتر آغاز كردند و در همان ابتداي مسابقه، فشار زيادي روي دروازه ايتاليا وارد كردند.

در دقيقه 10، پاس‌کاری در پشت محوطه جریمه ایتالیا باعث شد ژاوی هرناندز،‌ ستاره خط میانی اسپانیا ضربه محکمی به سمت دروازه ایتالیا بزند که توپ به شکل خطرناکی با کمی فاصله از روی دروازه بوفون به بیرون رفت.

در دقيقه 14، اسپانيا به گل نخست خود رسيد. فابرگاس با استفاده از پاس عمقی زیبای اینیستا از سمت راست درون محوطه جريمه ايتاليا نفوذ كرد و به زیبایی توپ را براي سيلوا سانتر كرد تا اين بازيكن با يك ضربه سر محكم دروازه بوفون را فرو بريزد.

در دقيقه 21، كيليني مدافع ايتاليا به دليل مصدوميت از زمين مسابقه خارج شد و بالزارتي جاي او را گرفت تا ايتاليايي‌ها مجبور شوند يك تعويض اجباري انجام دهند.

در دقيقه 27، کاسانو در جناح راست اسپانیا، سه مدافع را از پیش رو برداشت و با ضربه‌ای محکم دروازه کاسیاس را نشانه گرفت که وی توپ را مهار کرد.

در دقیقه 32، پشت محوطه جریمه اسپانیا توپ خوبی به پیرلو رسید و وی از میان چند مدافع اسپانیا اقدام به زدن شوتی محکم به سمت دروازه اسپانیا کرد که کاسیاس تنها توانست را آن را مشت کرده و مانع دریافت گل شود.

مدافع عنوان قهرماني در دقيقه 41 گل دوم خود را نيز به ثمر رساند. داويد سيلوا زننده گل نخست با پاس عالي ژاوی، آلبا را در موقعيت تك با تك با بوفون قرار داد و اين بازيكن نيز دروازه ايتاليا را براي بار دوم باز كرد تا نيمه نخست با برتري 2 بر صفر اسپانيا به پايان برسد.



179700_614.jpg


با شروع نيمه دوم، بازيكنان ايتاليا فشار خود را افزايش دادند تا بتوانند دو گل خورده را جبران كنند. در همان ابتداي نيمه دوم، دي ‌ناتاله كه به جاي كاسانو به ميدان رفته بود، با يك ضربه سر محكم دروازه كاسياس را تهديد كرد اما اين توپ با فاصله كمي از بالاي دروازه راهي اوت شد.

در دقيقه 48، فابرگاس درون محوطه جريمه ايتاليا، چند مدافع را پشت سر گذاشت اما خروج به موقع بوفون اجازه ادامه كار را به مهاجم اسپانيا نداد. يك دقيقه بعد، ضربه سر راموس درون محوطه جريمه ايتاليا به دست بونوچي برخورد كرد اما داور پرتغالي اين برخورد را عمدي تشخيص نداد و پنالتي نگرفت.

در دقيقه 57، تياگو موتا در سومين تعويض ايتاليا به جاي مونتوليوو به ميدان رفت اما تنها چهار دقيقه بعد، اين بازيكن آسيب ديد و نتوانست به بازي ادامه دهد. به اين ترتيب، ايتاليا كه ديگر تعويضي نداشت مجبور شد با 10 بازيكن به بازي ادامه دهد تا كار براي لاجوردي‌پوشان سخت‌تر از قبل شود.

در دقيقه 84، فرناندو تورس که دقیقه 75 به جای فابرگاس وارد میدان شده بود روي پاس عمقي ژاوي گل سوم را نيز به ثمر رساند. با اين حال، اين پايان كار نبود و تنها چهار دقيقه بعد، تورس با از خودگذشتگی يك پاس گل به خوان ماتا داد تا اين بازيكن نيز در پيروزي تيمش سهمي داشته باشد و تير خلاص را به پيكر نيمه جان ايتاليا شليك كند.

179702_133.jpg


به اين ترتيب، اسپانيا با سه قهرماني متوالي در سه تورنمنت معتبر بين‌المللي (يورو 2008، جام جهاني 2010 و يورو 2012) تاريخ‌ساز شد و يك ركورد تاريخي از خود بر جاي گذاشت. پيش از اين، هيچي تيمي نتوانسته بود به چنين موفقيتي دست پيدا كند. این سومین قهرمانی اسپانیا پس از سالهای 1964 و 2008 نیز بود.

۱۳۹۱/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...