نسخه چاپی

نماینده مردم بجنورد در گفتگو با نما:

ایرادات شورای نگهبان به طرح استانی شدن انتخابات در حال رفع است

عکس خبري -ايرادات شوراي نگهبان به طرح استاني شدن انتخابات در حال رفع است

موسی الرضا ثروتی گفت:به اعتقاد بنده بحث استانی شدن انتخابات اثرات مثبت و سازنده ای دارد ، لذا بنده موافق این طرح هستم. زیرا مردم می توانند یك انتخاب جامع و كاملی داشته باشند و از طرفی در قانون نویسی اثر مثبت و سازنده ای دارد.

به گزارش نما ،طرح استانی شدن انتخابات یکی از موضوعاتی است که این روزها بهارستانی ها در تایید و رد آن بسیار سخن گفته اند؛ طرحی که در آن تشکیل مجلس کارآمدتربا رویکرد ملی هدف گذاری شده ولی، اما و اگرهای آن بسیار است.
موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد که یکی از موافقین استانی شدن انتخابات است در این باره در گفتگو با خبرنگار نما گفت: به اعتقاد بنده بحث استانی شدن انتخابات اثرات مثبت و سازنده ای دارد ، لذا بنده موافق این طرح هستم. زیرا مردم می توانند یک انتخاب جامع و کاملی داشته باشند و از طرفی در قانون نویسی اثر مثبت و سازنده ای دارد.
وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود در سالهای گذشته به این موضوع اشاره داشته اند که نمایندگان به گونه ای قانون نویسی کنند که تمام مناطق خود را هم در نظر بگیرند و منطقه ای کار نکنند. الان بیش از 80 درصد وقت نمایندگان درگیر حوزه منطقه است و یک رقابت بین شهرستانها و بین نمایندگان که وقت زیادی را از نمایندگان می گیرد. لذا اگر انتخابات استانی باشد نمایندگان با دید ملی و فکر جامع در انتخابات شرکت کنند.
ثروتی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان در این رابطه اظهار داشت: شورای محترم نگهبان دو ایراد به این موضوع گرفته است که مورد بررسی قرار گرفته تا رفع شود. اول آنکه در رابطه با اعضای هیئت اجرایی بود که اعضای آن در حال اصلاح است ، دوم آنکه مساله ای که در ارتباط با مسایل قومیتها مطرح است که در منطقه باید لحاظ شود؛ که هر قومیت در هر شهرستانی از خود آن شهر انتخاب می شوند یعنی از استان و شهرستان دیگر نمی آیند.
وی تصریح کرد : به موجب این اصلاحیه هرکسی که در حوزه انتخابیه ثبت می کند یا باید اهل آن منطقه باشد و یا پنج سال در آنجا ساکن باشد و یا یک دوره از مجلس را در آنجا نماینده بوده باشد ، لذا در این موضوع مساله قومیتها مورد توجه قرار گرفته است و انشاالله مشکلی پیش نخواهد آمد.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...