نسخه چاپی

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی:

دولت انتخابات زودرس را كلید زده است

عکس خبري -دولت انتخابات زودرس را کليد زده است

محمدنبی حبیبی گفت:دولت انتخابات زودرس را كلید زده است. این امر توان دولت را در پاسخگویی به مردم آسیب می زند و ممكن است سرعت عمل كاركرد دولت را كاهش دهد.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به مصوبه سنای آمریکا در مورد طرح نظارت بر توافق را نوع جدیدی از بدعهدی آمریکا خواند و گفت: دولت قواعد بازی با دشمن بدعهد را رعایت کند.

به گزارش روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی وی که در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، افزود: کسی با مذاکره مخالف نیست. همچنین کسی به حسن نیت و تلاشهای دلسوزانه تیم مذاکره کننده تردید ندارد. اما بی اعتمادی ملت ایران به آمریکا و برخی از اعضاء ۱+۵ اقتضاء دارد پاسخ بدعهدی آمریکا بخصوص تهدیدات نظامی آنها از سوی دولت به هنگام داده شود.

وی افزود: اینکه دیپلماتهای ما زیر شبح تهدید مذاکره کنند شایسته عزت و هویت انقلابی ملت نیست. اگر این کار بخواهد ادامه پیدا کند خیلی راحت باید دیپلماتهای ما میز مذاکره را ترک کنند چرا که نیاز دشمن به مذاکره به مراتب بیشتر از ماست.

حبیبی تصریح کرد: ما اکنون یک ارتش و سپاه نیرومند داریم. تحریم‌ها را دور زده‌ایم و اساساً تحریم خللی در اراده پولادین ملت مبنی بر مقاومت در برابر دشمنان اسلام بوجودنیاورده است لذا هیبت ایران و نظام اسلامی باید در مذاکرات محفوظ بماند.

وی با اشاره به اظهارات جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران که گفته بود اگر آمریکا تهدید کرده عرصه را به ما بسپارید اظهار داشت: ما از اعلام اقتدار ارتش و سپاه در برابر تهدیدهای دشمن سپاسگزاریم. اعلام می‌کنیم اگر تهدیدها ادامه پیدا کرد ارتش و سپاه همراه ملت قهرمان ایران و همه تشکلها و رده‌ها تا پاسخی دندان‌شکن و تاریخی به دشمن بدهیم.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: مذاکره کنندگان باید از عزت و عظمت ایرانیان در مذاکره دفاع کنند. آنها خطوط قرمز را باید به دقت رعایت نمایند و زیر بار هیچ زور، تحقیر و تهدیدی نروند. این خواسته ملت است.

وی افزود: اگر همه اینها رعایت شود و به توافق خوب دست یابیم تازه اول کار است باید مراقب عهدشکنی آمریکا باشیم ، نباید به آنها اجازه دهیم بلایی که سر قرارداد الجزایر آوردند و به هیچ یک از مفاد آن عمل نکردند روی توافق هسته‌ای هم بیاورند. این حقیقت حکم می‌کند مذاکره کنندگان قواعد بازی با دشمن بدعهد و پیمان‌شکن را بخوبی رعایت کند.

حبیبی همچنین در مورد سخنان چند پهلو و مبهم رئیس جمهور در دیدار نیروی انتظامی و نیز معلمان بیان داشت: ما در کشور مسایل مهم و اساسی زیاد داریم باید از حاشیه‌سازیها پرهیز کنیم. اغلب این حاشیه‌سازیها غالباً مربوط به کارکرد رسانه‌های دوم خردادی و اصلاح‌طلب است که گاهی یک جمله را تیتر می‌کنند بدون قبل و بعد آن جنجال‌آفرینی در جامعه پدید می‌آورند. در قضیه پولهای کثیف هم همین بلا را سر وزیر کشور آوردند. لذا اگر در سخنرانیها مقامات دولت طوری دقت شود که باعث سوء استفاده رسانه‌های خاص نشوند، بهتر است.

وی با اشاره به مسائل مهم کشور از جمله مسایل اقتصادی گفت: ما امروز دچار یک جنگ اقتصادی تمام عیار با دشمن هستیم. در عرصه فرهنگ همین نبرد وجود دارد خیلی جدی‌تر هم ادامه دارد. در عرصه‌های امنیتی و سیاسی هم کار مبارزه بسیار پیچیده تر است ما باید به دولت کمک کنیم در همه این عرصه‌ها سربلند بیرون بیاید. ما امسال را سال همدلی و همزبانی با دولت می‌دانیم لذا باید به دولت کمک کنیم خود را درگیر این حاشیه‌ها نکند.

حبیبی ادامه داد: برخی مایلند دولت در اعمال مدیریت خود در بخش حاکمیتی دچار بی انضباطی شود تا ناکارآمدی دولت را اثبات کنند. در موضوع پرداختن به مطالبات معیشتی مردم، نرخ سود بانکی، مسئله مسکن مهر، تعرفه‌های پزشکی و… نوعی بی انضباطی دیده می‌شود. دولت باید در این زمینه‌ها طوری عمل کند بهانه به دست کسی ندهد.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با اشاره به موضوع انتخابات خاطر نشان ساخت: دولت نباید خود را درگیر مسایل جناحی در انتخابات کند. تغییر استاندار مرکزی و واکنش مردم و علما نشان می‌دهد دولت انتخابات زودرس را کلید زده است. این امر توان دولت را در پاسخگویی به مردم آسیب می زند و ممکن است سرعت عمل کارکرد دولت را کاهش دهد.

حبیبی همچنین با اشاره به راهپیمایی عظیم ملت ایران در دفاع از ملت مظلوم و ستمدیده یمن گفت: نزدیک به دو ماه است رژیم سفاک سعودی همانند رژیم صهیونیستی، کودکان و زنان را در یمن هدف قرار داده و به نسل‌کشی در فقیرترین کشور عرب روی آورده است.

وی افزود: دولت آمریکا با حمایت از این جنایت‌ها نشان داده است که همیشه حامی ستمگران و متجاوزان در منطقه است تلاشهای جمهوری اسلامی برای توقف حملات هوایی به مناطق مسکونی در یمن با بی مهری دولت ریاض و برخی در کشورهای منطقه روبرو شده است حتی کمکهای انسان‌دوستانه ملت ایران را برنتابیدند و به هواپیمای کمک‌رسانی مردم ایران حمله کردند. اما آنها باید بدانند ظلم پایدار نمی ماند و آه کودکان و زنان بی دفاع که هر روز قطعه قطعه می‌شوند دامن ستم و تجاوز حکام عربستان را خواهد گرفت.

حبیبی اظهار داشت: تسلط انصارالله در سراسر یمن علی‌رغم تجاوزات نیروهای سعودی خویشتن‌داری و صبوری آنها حیرت جهانیان را برانگیخته است آنها به زودی پاسخ این تجاوزات را خواهند داد به گونه‌ای که حکام عربستان از این تجاوز برای همیشه پشیمان خواهند شد.

وی از جنبش عدم تعهد، سازمان کنفرانس اسلامی و نیز احزاب کشورهای اسلامی خواست برای توقف جنگ بی حاصل یمن و کشتار کودکان و زنان مسلمان با بمب های فسفری در ماه حرام نقش فعال تری را ایفا نمایند و خاطر نشان کرد: از آغاز بیداری اسلامی تا کنون، شاهد افزایش توطئه های جبهه غربی – صهیونیستی برای حفظ منافع خود در منطقه هستیم که این روزها تشدید یافته است.

دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: اخبار موجود در خصوص تلاش آمریکا و انگلیس برای تجزیه کشورهایی همچون عراق، یمن و سوریه به کشورهای کوچکتر نشان از توطئه جدیدی دارد که متکی به جنگ روانی گسترده امپراتوری رسانه ای و افزایش شکاف های قومیتی است.

۱۳۹۴/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...