نسخه چاپی

پرداخت تسهیلات خُرد بانكی قفل شد

درحالی طبق تصویب شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات خرید كالا، جعاله و خودرو افزایش یافته كه بانك‌ها به دلیل عدم دریافت شیوه نامه مربوطه از سوی بانك مركزی از پرداخت این تسهیلات خودداری می كنند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، هفته قبل بود که شورای پول و اعتبار با تشکیل جلسه‌ای به افزایش سقف تسهیلات خُرد رأی مثبت داد که براساس آن وام خرید کالا 8 میلیون، جعاله 10میلیون و خودرو 15میلیون تومان شد.

هرچند در مصوبه شورای پول و اعتبار قید شد که به دلیل تغییر میزان تسهیلات، بانک مرکزی باید شیوه نامه اعطای تسهیلات خودرو و کالاهای مصرفی بادوام و نحوه مصرف آن را با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به بانک ها ابلاغ کند اما با گذشت چند روز از این مصوبه هنوز شیوه نامه از سوی بانک مرکزی به نظام بانکی ابلاغ نشده است.

کسب اطلاع خبرنگار ما از شعب بانک ها حکایت از آن دارد که پرداخت تسهیلات خرید کالا، جعاله و خودرو به دلیل عدم دریافت شیوه نامه مربوطه از سوی بانک مرکزی فعلاً متوقف شده است.

مسئولان شعب بانکی در پاسخ به درخواست مشتریان تأکید می کنند که بانک مرکزی هنوز بخشنامه ارائه تسهیلات را به بانک ها ابلاغ نکرده و بنابر این بانک ها امکان ارایه این تسهیلات را در زمان حاضر ندارند و باید فعلاً منتظر بمانید.

بنابراین افرادی که قصد دریافت وام های خرید کالا، جعاله و خودرو را دارند فعلاً باید منتظر بمانند تا بانک مرکزی شیوه نامه اعطایی را به نظام بانکی ابلاغ کند.

به گزارش تسنیم، مشروح مصوبه شورای پول و اعتبار را در ادامه بخوانید؛

الف) خرید کالاها و خدمات ضروری از قبیل کالاهای مصرفی بادوام نو و دست اول از محل تولیدات داخلی و هزینه تحصیل، ودیعه مسکن و سایر نیازهای ضروری مشابه، حداکثر تا مبلغ 80 میلیون ریال

ب) تسهیلات جعاله تعمیرمسکن حداکثر تا مبلغ 100 میلیون ریال

ج) تسهیلات خرید خودروی سواری (تولید داخل) معادل 60درصد بهای خودرو و حداکثر به میزان 150 میلیون ریال

د) تسهیلات کارت اعتباری بر پایه عقد مرابحه ، حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال

ح) تسهیلات خرید خودرو بابت جایگزینی خودروهای فرسوده شخصی از محل تولید داخلی معادل 80 درصد بهای خودرو و حداکثر به مبلغ 200 میلیون ریال.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...