نسخه چاپی

میانگین صحبت درخانواده‌ها

رییس انجمن مددكاری اجتماعی ایران با استناد به آمارهای رسمی منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال كشور گفت: به طور میانگین در هر یك ساعت 18 تا 19 طلاق رسمی در كشور ثبت می‌شود كه روند این امر در سالهای اخیر همواره صعودی بوده است.

به گزارش نما، سید حسن موسوی چلک در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: درخصوص طلاق های عاطفی، روانی و...هیچ آمار رسمی در کشور وجود ندارد و تمامی آمارهای منتشر شده در این باره از طریق تحلیل‌های مراکز مشاوره و مداخله بوده که نمی‌توانند چندان مستند باشند.

وی ادامه داد: درحال حاضر همانطور که میانگین سن ازدواج در میان جوانان بین 20 تا 29 سالگی است و به دلیل کاهش مدت زمان زندگی مشترک، بیشترین طلاق‌ها نیز در همین سنین رخ می‌دهد.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در ارتباط با عوامل تاثیر گذار در افزایش آمار طلاق گفت: کاهش تعاملات، کاهش حمایتهای خانوادگی، افزایش ساعات استفاده از فضای مجازی، اعتیاد، خشونت، نارضایتی از روابط زناشویی، سوء ظن نسبت به وجود روابط فرا زناشویی، افزایش احساس تنهایی و غیره از عوامل تاثیرگذار در افزایش و رشد طلاق درجامعه است.

چلک همچنین عنوان کرد: درحال حاضر میانگین صحبت درخانواده‌ها کمتر از 15 دقیقه است و این عامل نیز یکی از علل بسیار تاثیرگذار در افزایش و رشد انواع طلاق‌ها درجامعه بوده؛ درحالیکه اگر تعاملات افراد با یکدیگر افزایش یابد بسیاری از آسیبهای اجتماعی دیگر نیز در جامعه کاهش خواهند یافت.

وی ادامه داد: نوع نگاه و بینش زوجین به مسئله ازدواج در ادامه روند زندگی مشترک آنها بسیار تاثیرگذار است و به همین ترتیب همواره دختر و پسر جوانی که در آستانه سن ازدواج قرار دارند باید هدفشان را از ازدواج برای خود مشخص کنند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران افزود: تعاملات زوجین با یکدیگر و احساس تعلق آنها نسبت به هم عاملی مهم در انسجام و ثبات خانواده هاست و پس از این عوامل، فاکتورهایی همچون بردباری، گذشت، صبر و غیره در مراتب بعدی تاثیرگذاری قرار دارند.

چلک در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر آمار مستندی از چگونگی روند روابط فرازناشویی در کشور وجود ندارد اظهار کرد: با وجود اینکه آمار دقیقی از چگونگی روند روابط فرازناشویی در کشور وجود ندارد اما شاهد آن هستیم که درسالهای اخیر حساسیت زوجین به این موضوع افزایش یافته است.

وی در ادامه تصریح کرد: واقعیت این است که اگر زوج و یا زوجین در شرایط روحی روانی مطلوبی قرار داشته باشند و مسائلی چون تنوع طلبی، کنجکاویهای بی مورد، بیماری و...در آنها وجود نداشته باشد؛ درصورت وجود رضایت از زندگی مشترک هیچگاه به سمت این روابط گرایش پیدا نمی‌کنند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در پایان عنوان کرد: جوانان باید بدانند که زندگی مشترک را آغاز می‌کنند تا تکامل یابند، به همین دلیل باید در انتخاب همسر و شریک زندگی خود دقت فراوان کنند و همچنین بدانند که نباید آنقدر زندگی را به خود سخت بگیرند که هیچ از زندگی نفهمند زیرا تمامی خانواده‌ها و زوجین مشکلاتی دارند اما آنچه در این بین مهم است مهارتهای حل مسئله، گفت‌و‌گو، احترام متقابل، لذت بردن از درکنار هم بودن و غیره است.

۱۳۹۴/۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...