نسخه چاپی

قیمت طلا افزایش یاقت

طلا در بازار جهانی با نامعلوم ماندن دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریكا كه تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها را بهبود داده است، اندكی افزایش یافت.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: طلا در بازار جهانی با نامعلوم ماندن دورنمای افزایش نرخهای بهره در آمریکا که تقاضای سرمایه گذاران برای این فلز گرانبها را بهبود داده است، اندکی افزایش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دوشنبه بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش به 1190 دلار رسید و تا ساعت 12 ظهر به وقت محلی 1188 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه پس از انتشار آمار اشتغال نه چندان مطلوب در آمریکا 0.3 درصد صعود کرد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 1187 دلار در مقایسه با 1188 دلار در روز جمعه معامله شد. بهای معاملات این بازار هفته گذشته 1.2 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد از 27 مارس به این سو بود.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای 237.76 یوان در هر گرم (1191 دلار در هر اونس)‌ معامله شد. بانک مرکزی چین روز دوشنبه برای سومین بار در شش ماه گذشته اقدام به کاهش نرخهای بهره کرد.

قیمت طلا امسال در شرایطی که سرمایه گذاران با دنبال کردن آمار اقتصادی تلاش می‌کنند زمان احتمالی افزایش نرخهای بهره را برآورد کنند، تغییر چندانی نداشته است. بانک مرکزی آمریکا وضعیت بازار کار را به عنوان یکی از معیارهای کلیدی برای تصمیم گیری درباره تغییر سیاست پولی تحت نظر دارد.

نرخهای بهره بالاتر سرمایه گذاران را به سوی داراییهای دارای بازده مانند اوراق قرضه جلب می‌کند در حالیکه به جذابیت طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه و دارایی که سودی ندارد، لطمه می‌زند. قیمت طلا در فاصله دسامبر سال 2008 تا ژوئن سال 2011 که بانک مرکزی آمریکا به منظور پشتیبانی از رشد اقتصادی این کشور اقدام به کاهش نرخ‌های بهره به نزدیک صفر و اجرای برنامه خرید اوراق قرضه کرد، 70 درصد جهش یافت اما در سال‌های 2013 و 2014 تحت تاثیر صعود بازارهای سهام و احیای اقتصاد آمریکا که زمینه را برای پایان برنامه خرید اوراق قرضه و افزایش نرخهای بهره در این کشور هموار کرد، 29 درصد سقوط کرد.

تحلیلگران شرکت فیلیپ فیوچرز در سنگاپور پیش بینی کردند طلا پس از انتشار گزارش ضعیف از بازار آمریکا در روز جمعه، ممکن است هفته جاری به بالای 1200 دلار صعود کند.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 16.4448 دلار معامله شد در حالیکه پلاتین با 0.2 درصد کاهش، به 1139 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.2 درصد افزایش، 797 دلار بود.

۱۳۹۴/۲/۲۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...