نسخه چاپی

ماجرای تیراندازی به یك خودرو در ایرانشهر

تعقیب و تیراندازی به یك خودروی گازوییل‌كش در نزدیكی ایرانشهر كه منجر به آتش‌سوزی و مرگ راننده شده بود با مداخله ریش‌سفیدان و بزرگان دینی این شهرستان مختومه شد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین: تعقیب و تیراندازی به یک خودروی گازوییل‌کش در نزدیکی ایرانشهر که منجر به آتش‌سوزی و مرگ راننده شده بود با مداخله ریش‌سفیدان و بزرگان دینی این شهرستان مختومه شد.

غروب ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ ماموران پلیس به تعقیب یک خودروی گازوییل‌کش پرداختند. از آنجا که برخی خودروهای گازوییل‌کش به صورت قاچاق سوخت جابه‌جا می‌کنند، این کامیون ها به طور معمول در برابر دستور ایست پلیس توقف نمی‌کنند.

در حادثه شب گذشته به همین دلیل تعقیب و گریز در محدوده شهرستان ایرانشهر به روستای «کریم‌آباد» از بخش بمپور کشیده شد. در این محدوده که در شهر «محمدان» واقع شده در پی تیراندازی پلیس خودروی گازوییل‌کش طعمه حریق شده و از شدت حریق راننده کشته شد. براساس گفته مردم روستا این حادثه حدود ساعت ۸ و ۲۰ دقیقه غروب یک‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۹۴ روی داده است.

در پی این حادثه مردم روستا که به نظر می‌رسد از اقوام این راننده بودند به دور خودرو جمع شده و سپس در حاشیه بزرگراه ایرانشهر - بمپور تجمع کرده و مانع از عبور و مرور عادی خودروها می‌شوند.

براساس گفته یکی از معتمدان شهر «محمدان» که این حادثه در آن روی داده، در ابتدا بزرگان و ریش‌سفیدان در این مرحله موفق نشدند مردم را به آرامش دعوت کنند و حاضران با انتقال جسد راننده خودروی گازوییل‌کش به سمت پاسگاه نیروی انتظامی فضای خشمگینی را رقم زدند.

شامگاه بیستم فروردین‌ماه مردمی که جسد راننده گازوییل‌کش را به همراه داشتند در مقابل پاسگاه پلیس منطقه که همجوار با شهرداری «محمدان» است جمع شدند. در این میان ماموران پلیس برای دورکردن حاضران اقدام به تیراندازی هوایی کردند و در ادامه خودروهای شهرداری محمدان از سوی معترضان به کشته‌شدن راننده به آتش کشیده شد.

بر اساس بررسی خبرنگار خبرآنلاین، با وقوع حریق نیروهای امدادی از بمپور و ایرانشهر راهی محل شدند اما به دلیل مسدود شدن جاده اصلی به اجبار از مسیرهای فرعی خود را به محل رساندند که همین امداد رسانی را کند کرد.

یکی از شاهدان این واقعه به خبرآنلاین گفت: خوشبختانه ماموران یگان ویژه پلیس در محل مستقر شدند، اما مداخله نکردند و همین سبب شد فضایی برای ریش‌سفیدان و بزرگان محل ایجاد شود تا پیش از هر اقدام احساسی این ماجرا مهار شود.

همچنین یکی از کارکنان شهرداری «محمدان» به خبرنگار خبرآنلاین گفت: گرچه خودروهای آتش‌نشانی شهرداری بمپور به دلیل بسته بودن جاده دیر رسیدند اما از گسترش حریق به همه اموال و خودروهای شهرداری «محمدان» جلوگیری کردند.

در این حریق ۲ کامیون کمپرسی شهرداری «محمدان» و یک دستگاه مینی بوس هیوندایی به طور کامل در حریق سوخته است. همچنین یک دستگاه سمند نیز که هنوز مالک آن مشخص نیست در این حادثه دچار حریق شده و صدماتی دیده‌است.

با این حال معتمدان محلی و ریش‌سفیدان حدود ساعت ۱۱ شب توانستند تجمع‌کنندگان در محل پاسگاه و بزرگراه ایرانشهر - محمدان را به خانه‌های خود بفرستند و ضمن بازگشایی جاده اصلی فضای ملتهب را آرام کنند.

یکی از مسئولان شهر ایرانشهر نیز هم به خبرآنلاین گفت: «گرچه عده‌ای از مرگ قوم و خویش خود در پی تیراندازی به خودروی گازوییل‌کش که همه می‌دانند به سادگی طعمه حریق می‌شود عصبانی بودند اما عمل‌کرد ماموران یگان ویژه پلیس در مرحله بعدی مانع از افزایش التهاب در محل شد و به همین دلیل این حادثه ابعاد بزرگتری پیدا نکرد.»

تعقیب و گریز میان ماموران پلیس و راننده‌هایی که به صورت قاچاق سوخت حمل می‌کنند همواره در سیستان و بلوچستان مخاطراتی را به همراه داشته است. در سال ۱۳۸۹ نیز تعقیب و گریز بین یک پژو حامل سوخت قاچاق و ماموران منجر به تصادف شدیدی در شهر بمپور شد که در آن حادثه یک دختر قطع نخاع شد.

این در حالی است که از زمان شروع به کار علی‌اوسط هاشمی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان و تغییر در شیوه مدیریت سوخت، گازوییل‌کشی و قاچاق سوخت از شکل خطرناک آن فاصله گرفته بود.

استاندار سیستان و بلوچستان ۳۰ فروردین‌ماه امسال در جلسه با انجمن سیستان و بلوچستانی‌های مقیم مرکز تأکید کرد: ما به قاچاق سوخت به عنوان یک موضوع امنیتی نگاه نمی‌کنیم و به آن به عنوان یک بیماری اقتصادی پرداخته‌ایم. به همین دلیل هم با تغییر شیوه مدیریت امکان ارائه سوخت تا هر میزان که تقاضا برای انتقال به کشورهای همسایه باشد را فراهم کرده‌ایم.

وی در آن جلسه تأکید کرد: «در مورد سوخت هم ما مبارزه با قاچاق را دقیقا اقتصادی دیدیم نه نظامی. الان برای سوخت مجوز گرفته‌ام. قیمت هم دست خودم است. بین یکهزار و ۳۰۰ تا ۱هزار و ۸۰۰ تومان می‌توانم قیمت را جابه‌جا کنم، کارگزار مرزی انتخاب کنم ببرد به هر میزان تا هر میزان بخواهد بگوید در روز 20 میلیون لیتر گازوییل برای پاکستان و افغانستان می‌خواهم می‌دهم. این‌ها اشتغال‌هایی سریع است. ولی اشتغال قشنگ و مبارکی که در تاریخ استانتان ثبت شده است گزارشی است که الان می‌خواهم آن را بدهم.»

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...