نسخه چاپی

مالزی دروغ آل‌سعود را برملا كرد

فرمانده ارتش مالزی با تكذیب پیوستن كشورش به ائتلاف سعودی ضد یمن، تاكید كرد كه تنها ماموریت نیروهای كشورش در عربستان، نظارت بر خروج مالزی های باقیمانده در یمن است.

به گزارش نما به نقل از العالم، ساعاتی پس از آن که عربستان خبر ملحق شدن نیروهای مالزیایی به ائتلاف سعودی ضد یمن و رسیدن نیروهای آن به عربستان را اعلام کرد، فرمانده ارتش مالزی با تکذیب مشارکت کشورش در عملیات نظامی، تاکید کرد که تنها هدف نیروهایی که به عربستان رسیدند، نظارت بر خروج اتباع کوالالامپور از یمن است.

ژنرال ذوالکفل محمد زین روز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: به عنوان فرمانده نیروهای مالزی می خواهم تاکید کنم که تنها ماموریت نیروهای ما در عربستان، نظارت بر خروج آسان و امن شهروندان مالزیایی باقیمانده در یمن است.

وی افزود که کشورش دو هواپیمای حمل و نقل نظامی برای استقرار در پایگاه امیرسلطان در ریاض ارسال کرد تا پس از تسهیل خروج اتباع مالزیایی آنها را به مالزی انتقال دهند.

این ژنرال مالزیایی ابراز امیدواری کرد که ابتکار آتش بس در یمن که قرار است از روز سه شنبه آغاز شود، موفقیت آمیز باشد.

عربستان سعودی روز یکشنبه از رسیدن طلایه داران نیروهای مالزیایی شرکت کننده در عملیات نظامی در یمن به منظور حمایت از عبدربه منصور هادی، رییس جمهور مستعفی یمن، خبر داد و تاکید کرد که تعداد کشورهای شرکت کننده در ائتلاف به 12 کشور رسید.

وزارت دفاع عربستان خاطرنشان کرد که مرکز عملیات ائتلاف زمینه پیوستن نیروهای مالزی و سنگالی و تعیین ماهیت وظایف آنها در ائتلاف را فراهم می کند.

اظهارات فرمانده ارتش مالزی و تکذیب گفته های ریاض، ضربه جدیدی به تلاشهای عربستان برای بازارگرمی در خصوص افزایش کشورهای عضو ائتلاف ضد یمن به شمار می آید و این در حالی است پیشتر پاکستان نیز با درخواست عربستان برای ارسال نیروهای زمینی مخالفت کرده بود.

۱۳۹۴/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...