نسخه چاپی

انتقاد وزیر بهداشت از فرسودگی بیمارستانها

سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت با اشاره به فرسودگی بیمارستان های تهران گفت: برخی از این بیمارستان ها عمرشان بالای ۸۰ سال است.

به گزارش نما، وزیر بهداشت با اشاره به خدمات ارزنده شهردار تهران در حوزه سلامت گفت: شاید بعد از دوره قالیباف بشود منصفانه تر در این خصوص قضاوت کرد. بوستان یاس کار ویژه ای بود که سبب می شود آیندگان از ما به نیکی یاد کنند.

هاشمی با اشاره به سیاست های کلی سلامت در کشور گفت: نباید این سیاست ها در گنجینه خاک بخورد و ما به آن کاری نداشته باشیم زیرا این سیاست ها در عمل می تواند بسیار موثر باشد.

او با اشاره به رتبه ایران در شاخص های سلامت گفت: رتبه ایران در منطقه در حوزه امید به زندگی ۱۲ است و در زمینه مرگ و میر نوزادان زیر ۵ سال نیز در همین رتبه قرار داریم. وی افزود: ایران از لحاظ کمبود پزشک بعد از پاکستان، عراق و افغانستان قرار دارد که در حوزه کمبود پرستار نیز با بحران مواجهیم و با اغماض در هر بخش ۱.۴ پرستار وجود دارد.

وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت بحرانی سلامت پیش از دولت یازدهم گفت: بسیاری از بیمارستان ها ما در حال تعطیل شدن بودند و حتی پول آب، برق و ... هم نداشتند چه برسد به نخ بخیه و ابزارهای پزشکی.

هاشمی تاکید کرد: بعد از ابلاغ سیاست های جدید وضعیت سلامت مردم رو به بهبودی است اما در حال حاضر ۵۰ درصد بیمارستان های ما فرسوده است که این وضعیت در تهران بدتر است اما بیمارستان هایی داریم که عمرشان به ۸۰ سال می رسد.

وی از مدیریت شهری درخواست کرد: در زمینه ایجاد اورژانس هوایی به وزارت بهداشت کمک کرده و چند آمبولانس هوایی اجاره کند. در حال حاضر ۱۷ پایگاه اورژانس هوایی در تهران وجود دارد که باید به ۴۵ پایگاه برسد.

وی همچنین از حمایت های وزارت بهداشت در حوزه سلامت حاشیه نشین ها خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۱۳۰ حاشیه نشین داریم که به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر یک پایگاه سلامت ایجاد کرده ایم.

۱۳۹۴/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...