نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم شیرازی: مسلمانان جهان در برابر اعدام شیخ نمر سكوت نمی‌كنند

مرجع تقلید شیعیان گفت: با اجرای اعدام آیت‌الله نمر نه‌تنها اهالی كشورشان جسور‌تر و كینه‌توز‌تر می‌شوند بلكه همه مسلمانان معتدل دنیا در برابر این مسئله سكوت نمی‌كنند و این اقدام سبب انتقاد همه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اعلام خبر صدور حکم اعدام آیت الله نمر اظهار داشت: واقعیت این است که دولتمردان عربستان یا غافل هستند یا خود را به غفلت می‌زنند، جمعیت زیادی در منطقه شرقی عربستان از شیعیان خالص، مؤمن، محکم و قوی هستند و این‌ها را نادیده گرفته‌اند.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شیعیان عربستان با دو مشکل اساسی مواجه هستند، عنوان کرد: یکی اینکه برای مراسمات مذهبی و برنامه‌های دینی در فشار هستند و برای عزاداری و تشکیل حوزه‌ها مشکل دارند، مورد دوم اینکه از بسیاری از حقوق اجتماعی خود به‌عنوان شهروندان آن کشور محروم هستند.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: آن‌ها شهروند عربستان هستند و می‌خواهند به مذهب خود عمل کنند، آن‌ها در عربستان با اهل سنت حق برابر ندارند و از بسیاری از امکانات در کشورشان محروم هستند برای همین این‌ها حقشان را می‌خواهند و مسالمت آمیز هم این حق را می‌خواهند.

وی با بیان اینکه میان شیعیان عربستان یک نفر از این‌ها به‌نام آیت الله نمر جدی‌تر این حق را مطالبه کرده است، گفت: این صراحت و جدی‌تر مطالبه کردن حقوق شیعیان سبب شده ایشان را محکوم به اعدام کرده‌اند و از او خواسته‌اند توبه کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تأکید بر اینکه کدام قانون اسلام اجازه می‌دهد برای این فرد حکم اعدام صادر کنند، خطاب به صادر کنندگان این حکم، اظهار داشت: بدانید اگر این حکم اجرا شود چه آثار سوئی برای این جمعیت قاتلان دارد چرا که تمام شیعیان دنیا کینه و بغض شدیدی نسبت به همه شما پیدا خواهند کرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه صادرکنندگان حکم اعدام شیخ نمر اگر بر این تصورند که با اعدام شیخ نمر بقیه می‌ترسند اشتباه است، افزود: با اجرای این حکم بقیه نیز جسور‌تر می‌شوند، در زمان انقلاب اسلامی ایران هرچه بیشتر علما را به شهادت رساندند مردم بیشتر به انقلاب گرایش پیدا کردند.

استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر اینکه آثار اعدام شیخ نمر دامن آن‌ها را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با اجرای اعدام آیت الله نمر نه تنها اهالی کشورشان جسور‌تر و کینه‌توز‌تر می‌شوند بلکه همه مسلمانان معتدل دنیا در برابر این مسئله سکوت نمی‌کنند واین اقدام سبب انتقاد همه می‌شود.



۱۳۹۴/۲/۲۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...