نسخه چاپی

پلیس قاتل در آمریكا تبرئه شد !

مسوولان قضایی ایالت ویسكانسن آمریكا، پلیسِی كه یك شهروندِ سیاه پوستِ آمریكایی را به قتل رسانده بود، تبرئه كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "اسماعیل اوزان" دادستان شهر مادیسون، روز چهارشنبه برای توجیه ماجرای کشته شدن جوان سیاه پوستِ غیرمسلح توسط یک پلیس سفید پوست گفت: توسل به سلاح توسط پلیس، به صورت قانونی صورت گرفته است.

"مت کنی" افسرِ سفید پوست پلیس که 45 سال داشت، هنگام مراجعه به منزل "تونی رابینسون" 19 ساله که آفریقایی الاصل بود، درگیر مشاجره با او می شود که این مشاجره به برخورد فیزیکی منجر می شود و افسر پلیس، اسلحه خود را بیرون می آورد و به تونی تیراندازی می کند.

جوان 19 ساله سیاهپوست به شدت زخمی می شود و در مسیر انتقال به بیمارستان، جان خود را از دست می دهد.

"تونی رابینسون" ۱۹ ساله اواسط اسفند ماه 1393 در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین توسط "مت کنی" پلیس سفید پوست کشته شد و بدین ترتیب سریال تیر اندازی پلیس های سفید پوست آمریکا به جوانان سیاه پوست و کشتار آنان ادامه یافت.

این جنایت، خشم سیاه پوستان آمریکایی را برانگیخت و معترضانِ سیاه پوست، از مقابل اداره پلیس تا منزل قربانی این جنایت تظاهرات کردند.

گفتنی است که بیشتر ایالت های آمریکایی، طی سال گذشته، وقایعی مشابه را تجربه کردند و شماری از شهروندان سیاه پوستِ غیرمسلح به دست نیروهای پلیس سفید پوست، کشته شدند. این مساله، موجب شد تظاهرات در برخی از شهرها به ویژه در فرگوسن، میسوری و نیویورک به درگیری با پلیس منجر شود.

شهر بالتیمور در ایالت مریلند نیز طی ماه های گذشته، عرصه شدیدترین درگیری ها بود. این درگیری ها، پس از آن بوجود آمد که نیروهای پلیس، هنگام بازداشت یک سیاه پوست به ستون فقرات و گردن او آسیب رساندند و به و فشار بر گردن و گلوی او سبب مرگ او شد.

۱۳۹۴/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...