نسخه چاپی

اعتراف مرعشی به وجود اختلافات در اردوگاه اصلاح طلبان

نبرد میان كارگزاران و عارف در جریان اصلاحات كلید خورد، علت اختلاف"سرلیستی و نقش عارف در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان است".

حسین مرعشی "محکوم فتنه ۸۸ و عضو حزب کارگزاران سازندگی" امروز در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب «اعتماد» به چالش های پیش روی جریان متبوعش اعتراف کرد و در پاسخ به این پرسش که "چالش هایی هم به عنوان چالش های درون جریان مطرح می شود. برای آنها چه برنامه ای دارید؟" گفت: چالش ها کاملا واقعی است. تمام سعی شورای هماهنگی، شورای راهبردی و شورای مشورتی و شخصیت های اصلاح طلب این است که چالش های درون جبهه ای را مدیریت کنند.

اما چالش های اصلاح طلبان کی و کجا از پرده برون افتاد؟ رسول منتجب نیا که این روزها به عنوان مرد اول حزب اعتماد ملی شناخته می شود در نشست خبری به انتقاد شدید از شورای مشورتی اصلاح طلبان پرداخت و «تشکیل شورای راهبردی اصلاح طلبان را مسیری انحرافی در راه انسجام اصلاح‌طلبان» دانست و تاکید کرد: «من این طرح را مسیر انحرافی می دانم و مطمئن هستم که تلاش این دوستان نه تنها به نتیجه نمی رسد که اگر به فعالیت خود ادامه دهند، منجر به دو دستگی و در نهایت شکست اصلاح طلبان در انتخابات آینده خواهد شد».
منتجب نیا پیش از این، ایده تشکیل جبهه واحد اصلاح طلبان را مطرح کرده بود اما با استقبال همفکرانش در اردوگاه اصلاح طلبان روبه رو نشد بنابراین ضمن زیر سوال بردن شورای مشورتی می گوید: ما از این طرح اکنون فاصله گرفته ایم و در میانه راه اشتباهی رخ داده که این اشتباه باید رفع شود. باید استان ها هم برای خود تصمیم گیری کنند. من معتقدم برای جبران این اشتباه دیر نشده و این انحراف باید جبران شود.»

پس از موضع گیری صریح منتجب نیا علیه شورای اصلاح طلبان، عبدالله ناصری عضو شورای مشورتی وارد بازی شد و در پاسخ به قائم مقام حزب اعتماد ملی، گفت: بنده به هیچ وجه انتقادها را قبول ندارم چرا که در شورای مشورتی دو تن از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور دارند و در تمام جلسات شورا از همان ابتدا شرکت داشته اند.

عبدالله ناصری درحالی از شاکله شورای مشورتی حمایت میکند که فیاض زاهد چهره اصلاح طلب موضعی متفاوت اتخاذ کرد و با رد سخنان این عضو شورای مشورتی(ناصری) تصریح کرد: اعضای شورای مشورتی را باید با تعامل بیشتری انتخاب می کردند.

کنار گذاشتن مواضع اصلاح طلبان در کنار هم، پازل اختلاف در این جریان سیاسی را تکمیل می کند، شورای مشورتی چالش جدید اصلاح طلبان است و به گفته مرعشی شورای هماهنگی و راهبردی درحال مدیریت برای برطرف کردن چالش ها هستند اما آیا اختلاف در جرگه اصلاح طلبان به شورای مشورتی ختم می شود؟

نبرد میان کارگزارانی ها و عارف نیز در جریان اصلاحات کلید خورد، علت اختلاف "سرلیستی و نقش عارف در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان است". پیش از این غلامحسین کرباسچی "دبیرکل کارگزاران" در مورد وضعیت معاون اول دولت اصلاحات در انتخابات مجلس دهم گفته بود: بحث این نیست که یا عارف در انتخابات مجلس حضور داشته باشد و یا ناطق نوری؛ به هرحال مجلس ۲۹۰ کرسی دارد و همه شخصیت های خوب و توانمند می توانند در آن حضور داشته باشند و این انتخابات مجلس می تواند این شخصیت ها را جمع کند.

همچنین يکي از چهره هاي نزديک به هاشمي رفسنجاني که نخواست نامش فاش شود بر اختلاف کارگزارانی ها با عارف مُهر تائید زد و به آریا، گفت: بزرگان اصلاح طلب موافق سرليست شدن محمدرضا عارف نيستند البته عارف يکي از چهره هاي شخاص اصلاح طلب است که براي شرکت در انتخابات اعلام آمادگي کرده اند اما بسياري از بزرگان و عقلاي اصلاحات نظرشان اين است که رياست مجلس آينده در اختيار گزينه ديگري باشد.
تکلیف یاران هاشمی در کارگزاران و بخشی از اصلاح طلبان با عارف هنوز به نتیجه ای نرسیده است که امروز جمشید ایرانی عضو جبهه اصلاح‌طلبان و دبیر جبهه اعتدالگرایان بدون توجه به مواضع بخشی از اصلاح طلبان پیرامون عارف، خبر از سرلیستی وی در انتخابات مجلس داد و گفت: عارف امروز ناخدای کشتی اصلاح‌طلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است و هدف وی این است که مجلسی هماهنگ در جهت تقویت دولت یازدهم شکل دهیم.

حزب کارگزاران، عضو شورای هماهنگی و شورای راهبردی اصلاح طلبان است و حتی حسین مرعشی در حلقه مرکزی شورای مشورتی تعریف شده اما اصلاح طلبان اعتدال گرا در هیچ کدام از این سازوکار گنجانده نشده اند بنابراین این تشکل(اصلاح طلبان اعتدال گرا) به نفع عارف و نه شورای راهبردی وارد رقابت انتخاباتی شد، رقابتی زود هنگام چرا که از هم اکنون شعار انتخاباتی خود را اعلام کردند. «هم‌زبانان ملت و همدلان دولت»

سخنان این چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی را می توان عبور اصلاح طلبان از عارف ترجمه کرد، از سوی دیگر "اصلاح طلبان اعتدال گرا" سرلیست و شعار انتخاباتی تعیین کردند بنابراین چالش های فراوانی پیش روی اصلاح طلبان قرار گرفته، با این چالش ها هر روز فعالیت اصلاح طلبان در عرصه انتخابات دشوارتر خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...