نسخه چاپی

قالیباف: دولت، نمی‌خواهد اشتباهات گذشته تكرار شود

شهردار تهران گفت: مجموع گفتار و عملكرد برخی وزرا در واگذاری بخشی از امور و اختیارات وزارتخانه های متبوعشان به شهرداری ها ، نشان می دهد كه این دولت نمی خواهد اشتباهات دولت گذشته تكرار شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد باقر قالیباف، روز پنجشنبه درحاشیه اجلاس مجمع عمومی روسای شوراها و شهرداران مراکز استان های کشور در شیراز،درجمع خبرنگاران افزود: در مقابل ما نیز وظیفه داریم که آمادگی خود را برای پذیرش کارها و وظایف بالا ببریم و شرایط را برای انجام کارها و ارائه خدمات به شهروندان فراهم کنیم.

وی ادامه داد: ما این تصمیم و رویکرد دولت و وزرا را به فال نیک می گیریم و آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

شهردار تهران اضافه کرد:در گام نخست، با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تفاهم نامه ای امضا کرده ایم که حوزه بهداشت به شهرداری تهران واگذار شود و بخش تخصصی درمان از سوی این وزارتخانه مدیریت شود.

او اظهار کرد: در بحث اداره مدارس نیز شهرداری تهران اعلام آمادگی کرده تا این کار به شهرداری واگذار شود و وزارت آموزش و پرورش به کارهای حاکمیتی و کلان خود بپردازد.

وی ادامه داد: وزارتخانه های جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از دیگر وزارتخانه هایی است که در مورد واگذاری برخی از امورشان به شهرداری با آنها مذاکراتی انجام شده است.

او اظهار کرد: امروز دولت نشان داده که در تقابل با شهرداری ها نیست و یک اراده در بین دولتمردان برای تحقق مدیریت یکپارچه شهری وجود دارد.

قالیباف، در مورد مسائل مطرح شده پیرامون بحث نظارت دیوان محاسبات بر درآمد و هزینه های شهرداری ها گفت: امروز کار شفاف سازی، کنترل و نظارت مالی بر شهرداری ها منطبق با قانون از سوی سازمان های حسابرسی که شورای شهر مشخص می کند به دقت انجام می شود و ضرورتی برای حضور دیوان محاسبات وجود ندارد.

شهردار تهران بیان کرد: دیوان محاسبات ساز و کاری برای انجام این کار ندارد و چنین اقدامی از سوی دیوان در روند کار شهرداری ها خلل ایجاد می کند.

وی افزود: در عین حال، در آن بخش از اعتبارات دولتی که در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد، دیوان حق و وظیفه دارد که بر این موضوع نظارت داشته باشد و هم اینک این نظارت اعمال می شود.

پنجاه و یکمین اجلاس روسای شوراهای اسلامی و شهرداران مراکز استان های کشور که روز گذشته (چهارشنبه) در شیراز آغاز شده، امروز (پنجشنبه)با قرائت بیانیه پایانی به کار خود پایان داد.

۱۳۹۴/۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...