نسخه چاپی

یارانه اردیبهشت‌ماه واریز شد

یارانه نقدی اردیبهشت‌ماه دیشب به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، پنجاه و یکمین مرحله یارانه نقدی مربوط به اردیبهشت ماه سال ۹۴ ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ماه، به حساب سرپرستان خانوار واریز شده و هم اکنون قابل برداشت است.

براساس این گزارش میزان یارانه نقدی در این مرحله همانند پنجاه مرحله گذشته، به ازای هر فرد ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

هنوز هیچ یک از مقامات دولتی به صورت رسمی درباره حذف یارانه بخش دیگری از گروه های پردرآمد در ماه جاری مطلبی اعلام نکرده‌اند.

در همین حال هیات دولت در جلسه هفته جاری خود درباره نحوه ادامه سیاست حذف یارانه ثروتمندان به جمع‌بندی نهایی نرسید و تصمیم‌گیری در این باره به جلسه آینده موکول شد.

گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در خصوص گزینه‌های مختلف اجرای تبصره مربوط به هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۹۴ روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت و اعضای دولت دیدگاه خود را درباره هر یک از گزینه‌های پیشنهادی اعلام کردند و ادامه این بحث به جلسه آینده هیأت وزیران موکول شد.

در همین حال محمد باقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چند قبل در پاسخ به این سئوال که براساس تبصره ۲۰ شناسایی و حذف یارانه بگیران پردرآمد از جانب دولت اجرایی شده است؟ گفته است: تبصره ۲۰ درباره چگونگی منابع و مصارف و احیاناً حذف گروه‌هایی از افراد یارانه بگیر است. البته برای اجرای این تبصره باید آئین نامه اجرایی آن در دولت تصویب شود.

این عضو کابینه دولت اظهارداشته است: آنچه در بند (ه) تبصره ۲۰ قانون بودجه تاکید شده، این است که دولت موظف است افراد پردرآمد را مشخص و با تصویب آئین نامه اجرایی یارانه پردرآمدها را قطع کند. در همین حال، تصویب آئین نامه اجرایی به دولت واسپاری شده است.

۱۳۹۴/۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...