نسخه چاپی

حمله هكری به پارلمان آلمان

سامانه‌ داده‌های داخلی مجلس فدرال پارلمان این كشور هدف حملات سایبری مهاجمان ناشناس قرار گرفته است. هنوز روشن نیست كه آیا هكرها به بانك ذخیره‌سازی اطلاعات حساس این مجلس نیز دستبرد زده‌اند یا نه.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، خبرگزاری آلمان خبر داد: حملات پی‌درپی مهاجمان ناشناس به سامانه‌ی فن‌آوری اطلاعاتی مجلس فدرال آلمان (German Bundestag lower house of parliament) تا شامگاه جمعه هم‌چنان ادامه داشته است. کارشناسان کامپیوتری مجلس فدرال پارلمان، از این‌رو ارتباطات بخشی از شبکه‌های سامانه‌ اصلی را متوقف ساخته‌اند.

اشپیگل‌ آنلاین می‌نویسد که اطلاعات ذخیره‌شده‌ی مربوط به "کمیسیون تحقیق" درباره‌ی همکاری چندین ساله‌ سرویس اطلاعاتی آلمان (BND) با آژانس امنیت ملی آمریکا در زمینه‌ی جاسوسی از مقام‌های سیاسی بلند‌پایه‌ اروپایی و احتمالا شرکت‌های آلمانی‌ نیز از جمله‌ این شبکه‌های ارتباطی بوده است.

احزاب اپوزیسیون مجلس آلمان (سبزها و چپ‌ها) از دولت ائتلافی خواسته‌اند تا کلید واژه‌هایی را که سرویس اطلاعاتی آلمان با استفاده از آنان برای آژانس امنیت ملی آمریکا جاسوسی می‌کرده، در اختیار "کمیسیون تحقیق" قرار دهد، در غیر این‌ صورت طبق قانون از آن به دستگاه قضایی شکایت خواهند کرد. به گفته‌ کارشناسان سیاسی، هم‌زمانی حملات هکرها با تشدید فعالیت‌های کمیسیون تحقیق "تامل‌برانگیز" است.

به گفته‌ی پترا پاو، عضو فراکسیون حزب چپ‌ها در پارلمان و رئیس "کمیسیون فن‌آوری اطلاعاتی" مجلس فدرال، حملات هکرها از روز سه‌شنبه (۱۲ مه) آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد. یک گروه بزرگ متخصصان کامپیوتر در حال خنثی ‌کردن حملات هکرها هستند. هنوز مرکز و منبع یورش‌های سایبری معلوم نشده است. به گفته‌ی پترا پاو، چنین حمله‌ی بزرگی تا به حال در جهان صورت نگرفته است.

برنامه‌ اخبار کانال اول تلویزیون آلمان (تاگس‌شاو) گزارش می‌دهد که مهاجمان ناشناس در ساعات نخست هم‌چنین کوشیدند نرم‌افزاری آلوده به شبکه‌ اطلاعاتی رایانه‌ اصلی وارد کنند، اما این تلاش با شکست روبرو شده است.

۱۳۹۴/۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...