نسخه چاپی

جزئیاتی جدید از تحریم نفتی فرانسه و انگلیس

ایران صادرات و فروش هرگونه نفت خام خود را به فرانسه و انگلیس قطع كرده است و هیچ شركت نفتی در كل جهان حق انتقال نفت خام صادراتی ایران را به این دو كشور اروپایی ندارد.

معاون وزیر نفت با تشریح جزئیاتی جدید از تحریم نفتی ایران علیه فرانسه و انگلیس، از بسته شدن درب چاه های میادین نفتی مستقر کشور خبر داد و اعلام کرد: روز التماس غربی‌ها برای خرید نفت از ایران فرا می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر از عسلویه، احمد قلعه بانی امروز در سومین همایش ملی توسعه پایدار، یکپارچه و دانایی محور با بیان اینکه سال گذشته حدود 35 میلیارد دلار و از ابتدای جاری تا کنون حدود 25 میلیارد دلار قرارداد جدید نفت و گاز در صنعت نفت ایران امضا شده است، درباره تحریمهای خصمانه اتحادیه اروپا علیه صنعت نفت، گفت: اگر صادرات نفت کشور قطع شود، چه اتفاقی می افتد؟

مدیر عامل شرکت ملی نفت با تاکید بر اینکه اروپایی ها به نفت ایران نیاز دارند اما آن را تحریم می کنند، تصریح کرد: کشورهای اروپایی و غربی مطمئن باشند ایران برای نفت خام صادراتی خود مشتریان زیادی دارد.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه با تحریم نفت ایران فرصت بسته شدن درب چاه ‌ای میادین مستقل نفتی کشور فراهم شده است، اظهار داشت: درب این چاهها را می بنیدم تا برای نسل آینده بماند اما تحریمهای امروز غرب و اتحادیه اروپا را فراموش نمی کنیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ایران بزرگترین ذخایر نفت و گاز ایران را در اختیار دارد، تاکید کرد: اروپایی ها بدانند روزی زمان التماس آنها برای خرید نفت و گاز ایران فرا می رسد. آیا امروز فکر آن روزها را کرده اید؟

قلعه بانی همچنین با یادآوری اینکه ایران در 102 سال گذشته تا کنون هیچگاه از نفت به عنوان ابزار سیاسی استفاده نکرده است، بیان کرد: مردم اروپا این روزها در سرمای شدید زمستانی می میرند اما اروپایی ها اقدام به تحریم خرید نفت خام از ایران کرده اند.

وی با اشاره به وجود حاکمان بی خرد در بین برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، یادآور شد: ملت ایران روزگاز سختی و ریاضت‌ها را پشت می گذارد و غرب مطمئن باشد ایران از جنگ اقتصادی سرافراز بیرون خواهد آمد.

معاون وزیر نفت همچنین با تاکید بر اینکه درآمدهای نفتی همواره باعث عقب ماندگی کشور شده است، اظهارداشت: اگر روزی هم برای نفت ایران مشتری نداشته باشیم، صادرات را کم می کنیم.

جزئیات تحریم های جدید نفتی فرانسه و انگلیس

قلعه بانی همچنین درباره جزئیات اعمال تحریمهای بیشتر نفتی علیه فرانسه و انگلیس توضیح داد: ایران صادرات و فروش هرگونه نفت خام خود را به فرانسه و انگلیس قطع کرده است و هیچ شرکت نفتی در کل جهان حق انتقال نفت خام صادراتی ایران را به این دو کشور اروپایی ندارد.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، با هر شرکتی که نفت خام ایران را به نوعی به انگلیس و یا فرانسه منتقل کنند، برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما باید همان بلایی که روسیه سر اروپا در سرمای زمستان می آورد و قیمت گاز را افزایش می دهد را تکرار کنیم، اعلام کرد: قطعا با این اقدامات خصمانه اتحادیه اروپا تجارت نفتی ایران با این کشورها تغییر پیدا خواهد کرد.

این مقام مسئول همچنین از برخی از پیمانکاران ایرانی به عنوان رقبای آینده شل و توتال یاد کرد و افزود: تا سال آینده تولید گاز ایران حدود 100 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می کند.

این عضو هیئت مدیره شرکت ملی نفت همچنین با اشاره به جبران کاهش تولید نفت ایران تا سال 91، خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر با کشف میادین جدید نفت و گاز همچون خیام و مدار عسلویه به قطب جدید انرژی کشور تبدیل شده است.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...