نسخه چاپی

پیشنهاد تأسیس بانكی با تسهیلات بین 2 تا 4 درصد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تأسیس بانك جدیدی برای ارائه تسهیلات بین 2 تا 4 درصدی به وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد.

به گزارش نما، ابراهیم کارخانه‌ای امروز در گفت‌وگو با فارس در همدان با اشاره به حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در مجلس برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان اظهار کرد: ایشان در حوزه نرخ سود و تخلفات بانک‌ها به سئوالات پاسخ دادند که البته نمایندگان سئوال‌کننده از پاسخ‌های وزیر اقتصاد قانع شدند.

وی با بیان اینکه بنده نیز سئوالاتی را از ایشان داشتم، گفت: به وزیر اقتصاد گفتم زمانی که اعتبارات هزینه‌ای 10 بانک دولتی به نحو سرسام‌آور بالغ بر 53 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود، به‌ناچار هزینه تولید پول 20 درصد و سود تسهیلات بانکی بالای 20 درصد خواهد بود که این موضوع بزرگ‌ترین مانع رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با بیان اینکه دولت باید روشن کند که دلیل این هزینه سرسام‎آور چیست افزود: وزارت اقتصاد نیز باید مشخص کند چه برنامه‌ای برای کاهش هزینه تولید پول دارد و باید بررسی لازم صورت گیرد که عامل این افزایش هزینه چه بوده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: معتقدم دولت باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی اساسی کند که این موضوع را به وزیر اقتصاد نیز گوشزد کردم.

کارخانه‌ای افزود: در همین راستا به وزیر پیشنهاد شد نسبت به تأسیس بانکی جدید با کمترین هزینه و ارائه تسهیلات بین 2 تا 4 درصد اقدام شود.

این مسئول ادامه داد: همچنین وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه متعهد شد در سطح وزارتخانه گروهی کارشناس را برای بررسی راهکارهای کاهش هزینه تولید پول در بانک‌ها تشکیل داده و نتیجه عملکرد آنها را هر سه ماه یک‌بار به مجلس گزارش کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه قوه قضاییه باید با هرگونه رانت و فساد اقتصادی با قاطعیت برخورد کند، گفت: برخی به صورت سازمان‌یافته با نشر اکاذیب در جنگی سایبری، قصد دارند اعتماد مردم نسبت به نظام را کمرنگ کنند که باید با این موضوع برخورد شود.

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...