نسخه چاپی

اسدالله بادامچیان در گفتگوی تفصیلی با نما بررسی كرد:

گروه های فعال در انتخابات 94/سال 94 ، یك انتخابات پرماجرایی خواهد بود/اختلاف نظر در بین اصلاح طلبان به شدت بالا است/ارزشگرایان به دنبال وحدت با محوریت جامعتین هستند/ دیدارهای موتلفه با تشكل ها در راستای ائتلاف بزرگ اصولگرایان

عکس خبري -گروه هاي فعال در انتخابات 94/سال 94 ، يک انتخاب پرماجرايي خواهد بود/اختلاف نظر در بين اصلاح طلبان به شدت بالا است/ارزشگرايان به دنبال وحدت با محوريت جامعتين هستند/ ديدارهاي موتلفه با تشکل ها در راستاي ائتلاف بزرگ اصولگرايان

نایب رئیس شورای مركزی حزب موتلفه اسلامی گفت: اصولگرایان می تواند براساس ارزشها و نه بر اساس سهم خواهی ها انشالله به وحدت و ائتلاف برسند.

اسدالله بادامچیان نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار نما پیرامون ارزیابی، از روند حضور احزاب و تشکل ها در انتخابات آتی مجلس گفت: به اعتقاد بنده انتخابات سال 94 ، یک انتخاب پرماجرایی خواهد بود. علت این است که گروههای گوناگونی به شدت مشغول فعالیت هستند و از قبل هم فعالیتهای جدی خود را شروع کرده اند. طبیعی است که هر کدام از این طیف هایی که در جلمعه هستند برای حضور خود در انتخابات یک نوع برنامه  کاری را ساماندهی می کنند و سعی در ایجاد شبکه هستند.
وی افزود: بنا بر گفته خود اصلاح طلبان مبنی بر تقسیم بندی کشور به صورت منطقه ای و استانی  برای رای آوری در انتخابات، نشان از اهتمام این طیف در انتخابات آتی است .
وی  با اشاره به حضور طیفهای مختلف اصلاح طلبان در انتخابات آتی مجلس خاطر نشان کرد: البته نکته قابل توجه این است که اختلاف نظر در بین اصلاح طلبان به شدت بالا است، علت این است گروهی از اصلاح طلبان از اصحاب فتنه هستند و تلاش دارند که از طریق قدرت یابی با دستگاههای قدرت دولتی بتوانند در انتخابات موقعیت ایجاد بکنند و برای خود رای آوری داشته باشند .
بادامچیان ادامه داد: برخی از اصلاح طلبان نیز خود را داخل نظام می دانند و معتقدند که نمی توانند با فتنه همراه باشند زیرا می دانند که هر کسی با اصحاب فتنه باشد، ملت و دستگاههای مسوول آنها قبول نخواهند داشت. لذا تعریفی از حضور خود دارند که ما باید در داخل نظام زندگی کنیم و کار کنیم ولی اختلاف سلیقه ها بر سر جای خود باقی است. باید توجه داشت که این دو  تفکر اصلاح طلبان جدایی از یکدیگر  با دو سیاست مجزا است و طبیعتا این دو تفکر  با هم جمع نخواهد شد.
عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطر نشان کرد: در تقسیم بندی گروههای دیگر اصلاح طلبان طیفهای  دیگری وجود دارد که هر کدام ذهنیت های خاص خود را دارند. حتی برخی ها معتقدند که ما باید در خدمت نظام باشیم. بنابراین این طیفی که می خواهد در خدمت نظام باشد با  طیفی که مدعی داخل بودن در نظام را دارد، متفاوت هستند.  آنهایی که می خواهند در داخل  نظام باشند ، معتقدند باید در داخل نظام کار خودشان را انجام دهند  اما آنها  که می گویند ما باید به نظام و مردم خدمت کنیم اداراه نظام را با سلیقه خود شان را طالب هستند. به طور کلی در یک جمع بندی، سه طیف اصلی در درون جریان اصلاح طلب در این انتخابات فعال خواهند بود. روشن است که گروه اول که از اصحاب فتنه هستند نمی توانند با گروه سوم که معتقدند باید در خدمت نظام  باشند، تضاد فکری دارند و به طور طبیعی اختلافات و درگیری آنها در صحنه انتخابات خود را کاملا  نشان خواهد داد.
اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی  با اشاره به حضور بخش های غیر اصلاح طلبان عنوان کرد: مجموعه بخش های غیر اصلاح طلبها در انتخابات آینده، کسانی هستند که خود را نه اصولگرا می دانند و نه اصلاح  طلب! و عنوان مستقل  را انتخاب کرده اند ، در حالی که آنها به مجموعه تفکرات خود وابسته اند. بنابراین این گروه می خواهند بگویند، ما نه اصلاح طلبیم نه اصولگرا ! لذا مجموعه ای از کل فرعیات هستند، که نه نمی توانند با اصلاح طلبان بحث کند نه اصولگرایان بحث کنند . تبعا مجموعه هایی که برای خودشان فعالند.  
وی ادامه داد: در کنار این گروهها ، نیروهای دیگری  هستند که خود را اصولگرای اصلاح طلب و یا اصلاح طلب اصولگرا می دانند؛ اینها نیز غیر از اصلاح طلبان هستند اینها گروهی هستند می خواهند راه دیگری بروند که  هر دوطرف را داشته باشند اما آنهایی که در داخل نظام  وخادم به نظام هستند و مورد قبول این افراد هستند. اینها هرگز اصحاب فتنه را قبول ندارند. بنابراین این طیف  نیز برای خود مجموعه ای است  که در انتخابات فعال می شوند.
دکتر بادامچیان با اشاره به فعالیت طیف دکتر احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشور گفت: در این بین گروه آقای احمدی نژاد هم مشغول فعالیت هستند و به استانها و شهرستانها سفر می کنند و افراد مورد علاقه خود را دعوت به همکاری می کنند و عناصری که به آقای احمدی نژاد نزدیک بودند، در ماههای گذشته در برخی شهرستانها و استانها  سفر کردند و کوشیدند که علاقمندان  خود را به یکدیگر جمع کنند تا در انتخابات فعال بشوند، اما همین افراد هم به چند گروه تقسیم شده اند. اول گروهی که احمدی نژاد منهای مشایی را قبول دارند ، دیگر گروهی که احمدی نژاد با مشایی را قبول دارند و عده ای می گویند در گذشته ما احمدی نژاد بودیم اما الان نیستیم . لذا این افراد نیز دو الی سه طیف هستند، که به نوبه خود  بحث مهمی است.
عضو ستاد انتخابات پیروان امام و رهبری تصریح کرد: از دیگر گروهها تیمی است که موسوم به اصولگرایان هستند که بین اصولگرایان هم سلیقه ها و دیدگاههای مختلف وجود دارد که گروهها و تشکل های گوناگون را تشکیل می دهند. اصولگرایان اعم از تشکل ها مانند پایداری ، ایثارگران و حزب موتلفه اسلامی هستند و یا جبهه ؛ جبهه پیروان خط امام و رهبری که متشکل از چندین تشکل دارای مجوز و دارای پرونده فعالیت از کمیسیون ماده 10 احزاب  هستند. این تشکلها نیز سلیقه های مختلفی را دارند و ممکن است در انتخابات نظرهای مختلفی را داشته باشند. پس صحنه انتخابات ما یک صحنه ی فعال و پرکار و پر ماجرا است که امسال شاهد خواهیم بود.
وی افزود: از این رو مجموعه اصولگرایان و یا  ارزش گرایان به دنبال ائتلاف با یکدیدگرند تا وحدت داشته باشند. براین اساس این مجموعه ها باهم صحبت می کنند، مثل دیدار حزب موتلفه اسلامی با حزب پایداری و حزب ایثارگران ، که در رابطه با این مساله که ما سه تشکل هستیم که در این جریانات می خواهیم وحدت کنیم که این وحدت بر مبنای معیارها مبانی است که معمولا بین آنها مشترک است؛ اصل اسلام و اصل خط  حضرت امام (ره)  و رهبری، اصل  اصل قانون اساسی و اصل ولایت فقیه و ولی امر بودن مقام معظم رهبری و فصل الخطاب بودن ایشان  در تمام امور است. این گروهها  مبانی وحدت را دارند ، بنابراین در انتخابات باید بر روی مصادیق و شیوه های کار با یکدیگر به تفاهم برسند.
وی در ادامه تصریح کرد: بحثی که در اینجا مطرح است که این گروهها یک مجموعه مافوق را داشته باشند، که مانند یک تشکل سیاسی و حزب سیاسی نباشد، اما نهاد متشکل است همانند مجموعه دوستان که به جامعتین مطرح هستند،تا محوریت انتخابات را دست بگیرند. لذا  حزب موتلفه اسلامی و مجموعه تشکل ها و جبهه  پیروان و دوستان اصرار و تاکید دارند که با محوریت جامعتین یعنی جامعه مدرسین حوزه های علمیه و جامعه روحانیت مبارز که دو تشکل نهادی هستند که مورد تاکید حضرت امام (ره) و مراجع و بزرگان بوده و هستند. فعالیتها به پیش رود. بنابراین محوریت و هم فصل الخطاب بودن و حکمیت این مجموعه مورد تاکید است. جامعتین  فصل الخطاب است ودر ارایه  فهرست دخالتی ندارند و اسمی را نمی دهند ولی داوری در مسایل اختلافی را حکم هستند، زیرا مجموعه 18 تشکل عضو جبهه امام و رهبری و از جمله حزب موتلفه اسلامی معتقدند که ارزش گرایان با هم دیگر وحدت داشته باشند و در این وحدت اختلافی پیدا شد با حکمیت و با فصل الخطابی جامعتین موضوعات را به آسانی حل کنند. بنابراین اصولگرایان مجموعه ای است که در مقابل طیف های مختلف نامبرده ،می تواند براساس ارزشها و نه بر اساس سهم خواهی ها انشالله به وحدت و ائتلاف برسند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در خصوص نقش حزب موتلفه اسلامی در برقراری  وحدت در پاسخ به خبرنگار نما گفت: روشن است که ما از سال قبل برای این قضیه سخن گفته ایم و در مواضع دبیر کل محترم و صحبتهای دوستان از مجموعه موتلفه بیان شده است و مشخص است. دیدارهایی بسیار جدی با حضرات آیت الله محمدیزدی و آیت الله موحدی کرمانی و قبل آن با  مرحوم آیت الله مهدوی کنی داشته ایم. همچنین دیدارهایی با مراجع بزرگ از جمله آیت الله مصباح یزدی داشته ایم و نظراتمان را پیرامون ضرورت وحدت همه اصولگرایان دراین دوره بیان کرده ایم.
وی تاکید کرد: البته این ضرورت تنها به خاطر حضور اصلاح طلبان نیست،  بلکه به خاطر موقعیت ایران در موقعیت منطقه و جهان است. ما در آستانه چهلمین سال نظام جمهوری اسلامی نیاز به مجلسی داریم که در طراز چهلمین سال انقلاب اسلامی باشد. یعنی  بعد از استفاده از تمام تجربه ها  از مدیران موفق، جوان و میانسال و مسن بتوانیم  در این پیچ تند تاریخی و نظم جدید جهانی و تمدن نوین اسلامی با وجود وضعیتی که در دنیایی غرب است و فروپاشی قریب الوقوع نظام لیبرال دمکراسی و کاپیتالیستی نیاز داریم که همه ارزش گرایان باهم در این انتخابات یکی بشوند، مخصوصا استکبار جهانی احساس خطر می کند و برای مجلس خبرگان و دهمین مجلس شورای اسلامی ما در طراحی و فتنه انگیزی است. بنابراین ما موظفیم اختلافات فردی و گروهی را کنار بگذاریم و وحدت داشته باشیم تا بتوانیم همه با یکدیگر کار کنیم.
 نایب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: احزابی که مایلند در این دوران در مقابل استکبار و گروههای فتنه گر و التقاطی و انحرافی، نیروگاه قوی و مستقلی را داشته باشند، حزب موتلفه اسلامی این آمادگی را برای  دیدار و گفتگو و همفکری بیشتر دارد. امیدواریم جبهه واحد اسلامی - ملی را در مقابل تمام خطوط گوناگون و تهاجم استکبار داشته باشیم .

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...