نسخه چاپی

از سوریه تا یمن مردم جلوتر از دولتمردان

احمد كریمی اصفهانی

ما بايد هم دولت مردانمان و هم همه ي آحاد مردم به مسائل مان به دقت توجه كنند و آن ماهيت نظام ما است. بر مبناي اينكه ما به عنوان جمهوري اسلامي با محتواي همه ي ارزش هاي اسلامي نظام مان را پايه گذاري كرديم . طبيعي است كه در تمام موارد بايد اين را مد نظر قرار دهيم . مساله ي سياست خارجي ما هم باید بر مبناي ارزش هاي اسلامي ما انجام شود و آن هم اين است كه ما مسلمان هستيم ودر اسلام درست است كه امروز كشور ها مرز دارند اما مسائل اعتقادي ما مرز پذير نيست و هرجاي دنيا كه با اين هويت و با اين وضعيت باشند ما بايد از آن ارزش هايي كه دارند حمايت كنيم. اگر گفتیم انقلاب را صادر مي كنيم اين نبود كه مثل كالا تلقي شود و چيزي را از جايي به جاي ديگر بردن باشد ، بلكه اعتقادي است كه ريشه در مسائل اسلامي ما دارد و چيزي تازه نيست. امتداد حركت ائمه اطهار صلوات الله عليه است كه ما موظفيم بر مبناي آن حركت كنيم . لذا همه ي مسلمان ها در هر گوشه ي دنيا كه با اين ايدئولوژي و با اين هويت حركت كنند مورد احترام ما هستند و عزيزانمان و دولت مردانمان فراموش نكنند كه با گذشت زمان چيزي تغيير نمي كند . هيچ چيزي با گذشت زمان تغيير نكرد همان طور كه اسلام از 1400 سال پيش، بيش از 14 قرن پيش اسلام همان اسلام است كه 1400 سال پيش بود . لذا حمايت از مسلمان ها و يك مسائلي را نظام ما مطرح كرد ، شايد خيلي ها به دنبال او حركت كردند و اين بيداري اسلامي متاثر از آن موضع گيري هايي است كه امام و به دنبال آن مقام معظم رهبري آن را ادامه دادند و يكي از آن ها مساله ي استكبار ستيزي بود . يكي از آن ها مساله ي اين بود كه ما با كشوري كه در اين مقام است كه كشورش را از نيل تا فرات ادامه دهد از روز اول مخالف بوديم و امروز هم هستيم . مساله ي بعدي اين است كه با هر نوع تجاوزي به هر جاي دنيا از روز اول مخالف بوديم . ما حمايت از مستضعفين جهان را جزء اصول انقلابمان قرار داديم. لذا هر حركتي كه در دنيا بر اين مبنا شروع شود ما پاي بخشي از آن هستيم همان طور كه اروپا و آمريكا منافع اسرائيل را در هر مقطعي دنبال مي كند استكبار هم در مقابل اسلام و كفر هم در مقابل اسلام اين نوع حركت را دارد و حمايت مي كند و هيچ ابايي هم از اين ندارد . مقام معظم رهبري فرمودند هر كسي كه با اسرائيل سر دعوا دارد ما در كنار او هستيم . اين حرفي است كه مقام معظم رهبري فرموده اند و ما بايد به اين توجه كنيم . امروز يكي از آن كشور ها ، يمن است . اين گونه نيست كه فقط امروز هواپيما ها و خمپاره هاي سعودي مي آيند. دير زماني است كه اين وحدت و عقد نا مبارك مساله ي انتهاري ، مساله ي تكفيري ها، مساله ي آمريكا ، همه ي اين ها به هم گره خورده و امروز ما شاهد اين هستيم كه جميعاً كمك مي كنند.
مسئله يمن نسبت به فلسطين ، لبنان و سوريه از حساسيت خاصي برخوردار است به دلیل اينكه ما شاهد همان حركت هايي هستیم كه از صدر انقلاب خودمان و در ایران هم شروع شده بود.
ما مي بينيم که بنيان گذاران انقلاب یمن تمام قوميت ها را در مساله ي يمن جمع می کنند و اين وحدت، حركتي است كه بر گرفته و نشأت گرفته از انقلاب اسلامي است. لذا ما نبايد هر نوع كوتاهي را در اين رابطه داشته باشيم ، چه ملت ما و به خصوص مسئولين ما . متاسفانه گهگاهي ما مي بينيم كه مردم ما به مراتب از دولت ها جلوتر هستند. امروز ما فداكاري يك خلبان را مي بينيم كه با اين همه خطر پذيري به آن جا مي رود. دولت نهم و دهم حركت ما را در مساله ي سوريه تخطئه مي كند. الان به رغم اينكه مردم ما به دنبال حركت مقام معظم رهبري هستند مي بينيم مسئولين ما يك موضعي مخالف آن ها مي گيرند . به نظر من مي آيد كه سعي كنند خودشان را تصحيح كنند. ما بايد بدانيم يمن يعني ايران.
درست است كه دخالت در كشور ها را نمی خواهیم، اما كمك فكري و كمك هاي بين المللي مي تواند مؤثر یاشد. اين حداقل كمك ما است در صورتي كه ما خيلي بيشتر از اينها بايد حركت كنيم اميدواريم كه انشاءالله مسئولين ما يك مقدار بتوانند خودشان را هم با مقام معظم رهبري تطبيق دهند و هم از مردم عقب نمانند . تمام آحاد مردم امروز دلشان براي مردم يمن و پيروزي يمن مي تپد و اين چيزي نيست كه مسئولين بتوانند مخالف اين سيلي كه در حال حركت است حركت كنند . ما امروز اين همه جنايات را داريم از سعودي كه به پشتيباني از آمريكا و اسرائيل است مي بينيم ، نمي توانيم بي تفاوت باشيم . بي تفاوتي ما يعني اينكه ما از مسلمان بودنمان دست كشيده ايم .
*عضو هیات نظارت حزب موتلفه اسلامی

۱۳۹۴/۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...