نسخه چاپی

خروج دارایی‌های شفیق از مصر+سند

احمد شفیق نامزد شكست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر دارایی‌های خود را از مصر به ابوطبی خارج كرد

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه الوفد چاپ مصر نوشت: "عصام سلطان"، نایب رئیس حزب اسلامگرای الوسط و نماینده مجلس مصر اعلام کرد که احمد شفیق، آخرین نخست وزیر حسنی مبارک و نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر دارایی‌های خود را از مصر خارج کرده است.

وی گفت: احمد شفیق که چند روز پیش به ابوظبی سفر کرد، به همراه خود کیف‌ها و چمدان‌های سفر بسیار بزرگی داشت که آدمی را به یاد فرار "حسین سالم" و "محمد رشید"،‌ سرمایه‌داران فراری مصری می‌انداخت.

وی افزود: شفیق به همراه یک فروند هواپیمای خصوصی که برای خود اجاره کرده بود ، راهی ابوظبی شد و اینکه گفته می‌شود، وی برای ادای مناسک حج عمره راهی امارات شده تا از آنجا به عربستان برود، دروغی بیش نیست.

سلطان تاکید کرد که رفتن به حج چه نیازی به این همه بردن وسایل و چمدان دارد، درحالی که شفیق با هواپیمای اختصاصی اماراتی و به همراه 7 هزار و 110 کیلو بار و با پرواز شماره 650 ساعت 3:30 نیمه شب 26 ژوئن راهی امارات شد و در گذرنامه وی این میزان بار کاملا ذکر و ممهور شده است و هیچ از وسایل وی مورد بازرسی قرار نگرفتند.




00.jpg

 سلطان افزود: شفیق به همان شیوه‌ای سفر و دارایی خود را از کشور خارج کرد که حسین سالم اوایل انقلاب مصر دست به این کار زد و چمدان‌هایی به وزن 450 کیلو را که ارزشی برابر با 4 میلیارد پوند داشتند و بخشی از دارایی‌های وی در مصر به شمار می‌آمدند، را از کشور خارج کرد و در آن زمان احمد شفیق، نخست وزیر مصر بود.

سلطان در پایان این سوال را مطرح کرد که چرا باید امارات پذیرای سران فاسد رژیم سابق مصر باشد و چرا مسئولان امر نباید از موضوع مطلع باشند و چه کسی به ماموران گمرک دستور داد که چمدان‌های شفیق را بازرسی نکنند.

پس از پیروزی محمد مرسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر بسیاری از سران رژیم سابق از ماندن در مصر به شدت احساس نگرانی می‌کنند، چون مرسی قول داده سران رژیم مبارک را در دادگاهی عادلانه محاکمه کند.

۱۳۹۱/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...