نسخه چاپی

پیشنهاد هنرپیشه سینما درخصوص یمن

امین زندگانی گفت: در حال حاضر اولین و بهترین راه كه می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد، این است كه اهل فرهنگ و هنر و چهره‌های شناخته‌شده با انتشار یك بیانیه، اعتراض خود را به كشتار مردم بی‌دفاع یمن اعلام كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس ، امین زندگانی گفت: اتفاقاتی که در یمن می‌افتد در ‌‌نهایت بی‌رحمی است و نشان می‌دهد کشور‌هایی که به لحاظ مالی در قدرت هستند چگونه به حریم دیگران وارد می‌شوند. آنها به بهانه‌های مختلف به خود اجازه می‌دهند در امور دیگر کشور‌ها دخالت کنند و به هر صورتی که دوست دارند حقوق ملت‌ها را زیر پا بگذارند.

زندگانی درباره سکوت ارگان‌های جهانی گفت: واقعاً جای تعجب دارد که مجمع‌های بین‌المللی هیچ برخورد قاطعی با آنها نمی‌کنند، چرا؟! تنها به این دلیل که آنها صاحبان چاه‌های نفت در جهان هستند و با سرمایه‌ای که در اختیار دارند به دیگر کشور‌ها ظلم می‌کنند.

بازیگر فیلم «ملک سلیمان» ادامه داد: البته فکر می‌کنم بخشی از تحرکات کشور‌های قدرتمند در خاورمیانه بویژه در اطراف ایران به این دلیل است که ما را وارد بازی‌های سیاسی خود کنند و به نفع خود بهره ببرند. آنها تماماً تلاش می‌کنند در زمینه‌های مختلف در کشور ما قطعنامه‌هایی که به نفع مردم است به تایید نرسد یا شاهد اتفاق مثبتی در کشورمان به لحاظ جهانی نباشیم.

وی گفت: کشوری مثل عربستان تنها به فکر منافع خود است. با این رفتار‌ها باید برخورد بین‌المللی صورت بگیرد این یک جنایت تمام عیار است. عربستان ثابت کرده است در این سال‌ها به هیچ قاعده جهانی عمل نمی‌کند و به آن پایبند نیست. در جنایتکار بودن آل‌سعود هیچ شکی نیست.

وی درباره نقش هنرمندان در این باره گفت: اگر قرار باشد فیلمی ساخته شود، مطمئناً طول خواهد کشید و زمان لازم را از دست خواهیم داد. در حال حاضر اولین و بهترین راه که می‌تواند بازتاب جهانی داشته باشد این است که اهل فرهنگ و هنر به صورت یک بیانیه، اعتراض خود را به کشتار مردم بی‌دفاع یمن اعلام کنند.

۱۳۹۴/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...