نسخه چاپی

تمجید فدراسیون جهانی تكواندو از رقیب سونامی

سایت فدراسیون جهانی تكواندو در گزارشی به فینال وزن 58- كیلوگرم مسابقات جهانی پرداخت و تكواندوكار بلژیكی را به دلیل باخت آبرومندانه برابر فرزان عاشورزاده تحسین كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، سی محمد کبتی (سیمو) تکواندوکار بلژیکی در فینال با فرزان عاشورزاده روبرو شد که با نتیجه 8 بر 3 شکست خورد. نتیجه‌ای که به گفته سایت فدراسیون جهانی خوشایند مربیان بلژیکی بوده است.

در گزارش سایت فدراسیون جهانی آمده است:

کبتی توانست با شکست حریف چینی، رویای فینال را برای خودش محقق کند، اما حریف او در فینال کسی بود که می‌توان او را تنها مبارز کاملا مسلط و برتر این روزهای تکواندوی جهان دانست: سونامی ایران، فرزان عاشورزاده فلاح!

تکواندوکار ایران در نیمه‌نهایی انرژی زیادی صرف کرد تا بتواند حریف روسش را شکست دهد، اما زمانی که پا به دیدار پایانی نهاد، کاملا ریکاوری کرده بود. نه او و نه کبتی عصبی نبودند. هر دو بیرون شیاپچانگ ایستاده بودند. پرچم‌ها وارد زمین شد. ارکستر نواخته شد. هر دو مبارز به دوربین لبخند می‌زدند.

دو فینالیست فیزیک بدنی یکسانی داشتند و استیل حمله آنها نیز شبیه هم بود. کبتی ریتم مبارزه را تند کرد، اما فرزان بود که اولین امتیاز را گرفت. حملات هر دو مبارز ادامه پیدا کرد، اما وقت نخست 3 بر صفر به سود عاشورزاده پایان یافت.

وقت دوم نیز روند مشابهی داشت. کبتی اما از حملاتش امتیاز نمی‌گرفت. سونامی به خوبی میانه شیاپچانگ را از آن خود کرده بود و تابلو، نتیجه را 7 بر 2 به سود او نشان می‌داد. کبتی یک ضربه زد اما دیگر خیلی دیر شده بود و مبارزه 8 بر 3 پایان یافت.

کبتی پس از کسب مدال نقره گفت:‌ این سومین بار بود که با او رقابت می‌کردم و می باختم. فکر می‌کردم بتوانم شکستش دهم. اما او توانست از همان ابتدا امتیازاتش را زیاد کند. در تایم سوم فضاهای باز زیادی روی بدن حریف می‌دیدم اما دیگر زمانی باقی نمانده بود.

با این حال لئوناردو گمبلوچ، مربی کبتی از باخت شاگردش خیلی راضی به نظر می‌رسید و گفت: خوشحال و راضی ام، چیزی فراتر از راضی! البته ناراحت شدم که نتوانستیم طلا بگیریم، اما مطمئنم دوران حرفه‌ای کبتی تازه اغاز شده و سالها ادامه خواهد داشت.

کبتی که با کسب مدال نقره جهان، توجهات زیادی را بر انگیخته می‌گوید: واکنش‌ها بسیار خوب بود. در شبکه‌های اجتماعی دوستان به من تبریک می گفتند. کسی باورش نمی‌شد من نایب قهرمان جهان شده‌ام. خدا را شکر می‌کنم و از خانواده و دوستانم کمال تشکر را دارم.

مدال نقره کبتی، بهترین عنوان یک بلژیکی در مسابقات جهانی است هر چند که از نظر رسمی برای این کشور به حساب نخواهد آمد، زیرا فدراسیون تکواندوی بلژیک تحریم شده و نمایندگان این کشور زیر پرچم WTF رقابت می‌کنند.

۱۳۹۴/۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...