نسخه چاپی

100كشته به خاطر دعوا بر سر غذا

گروهی از مهاجران در جنوب شرق آسیا كه از راه دریا به اندونزی رسیده‌اند به بی‌بی‌سی گفتند كه دعوا و درگیری بر سر غذا در كشتی حامل آنها حدود ۱۰۰ كشته به جا گذاشته است.

به گزارش نما به نقل از فرارو: گروهی از مهاجران در جنوب شرق آسیا که از راه دریا به اندونزی رسیده‌اند به بی‌بی‌سی گفتند که دعوا و درگیری بر سر غذا در کشتی حامل آنها حدود ۱۰۰ کشته به جا گذاشته است.

پناهجویانی که توانسته‌اند خود را به اردوگاه‌های آچه در اندونزی برسانند می‌گویند که تعدادی از مهاجران همدیگر را با چاقو زده‌اند، یکدیگر را خفه کرده‌ یا به دریا پرتاب کرده‌اند.

بی بی سی قادر به تایید قطعی روایت این پناهجویان نیست، اما چند مسافر مستقل از هم در این کشتی روایات مشابهی از آنچه رخ داده تعریف کرده‌اند.

۷۰۰ مهاجری که از این واقعه جان سالم به در برده‌اند، می‌گویند که مقصد آنها مالزی بوده، اما نیروی دریایی مالزی کشتی آنها را دور کرده است.

گفته می‌شود که این کشتی حدود دو ماه روی آب بوده و در نهایت ماهیگیران اندونزی روز جمعه ۱۵ مه مسافران آن را نجات داده‌اند.

هزاران مهاجر سرگردان

در صورت تأیید روایت این مهاجران، فشار بین‌المللی بر کشورهای آسیایی برای پیدا کردن راه حلی برای بحران مهاجرت افزایش خواهد یافت.

گزارش‌ها حاکی است که هزاران مهاجر از بنگلادش و میانمار بعد از رها شدن توسط قاچاقچیانی که آنها را سوار کرده بودند، در آب‌های جنوب شرق آسیا سرگردان هستند.

بخش بزرگی از این مهاجران را مسلمانان روهینجای میانمار تشکیل می‌دهند که از سوی اکثریت بوداییان این کشور به عنوان شهروند به رسمیت شناخته نمی‌شوند و مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند.

اما مهاجران بنگلادشی بیشتر با هدف پیدا کردن کار و کسب درآمد به دریا می‌زنند.

حوادث مرگباری که در هفته‌های اخیر برای شناورهای حامل مهاجران چه در اروپا و چه در آسیا رخ داده، این موضوع را به عنوان یک بحران بین‌المللی در مرکز توجه قرار داده است.

۱۳۹۴/۲/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...