نسخه چاپی

ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش‌ در مدار 10 درجه حضور دارند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش‌ در مدار 10 درجه حضور دارند.

به گزارش نما، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد اظهار کرد: تمام ناوگروه‌ها به سفرهای دوردست نمی‌روند.

وی ادامه داد: ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌ منظور برقراری امنیت به‌ویژه برای مقابله با دزدی و جلوگیری از آسیب وارد شدن به کشتی‌های تجاری و نفتکش در مدار 10 درجه حضور دارند.

سیاری با بیان اینکه ناوگروه‌هایی با نام صلح و دوستی در نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول سال تشکیل می‌شود، تصریح کرد: ناوگروه‌های مذکور پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشوری صلح‌طلب به تمام کشورهای منطقه می‌رسانند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش به رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه کشوری صلح‌طلب هستیم و اهل تعدی و تجاوز به دیگر کشورها نیستیم‌ اشاره کرد و افزود: اسفندماه سال گذشته ناوگروه سی‌وسوم به بندرهای کلمبو در سریلانکا، جاکارتا در اندونزی و کوچین در هندوستان سفر کرد و حامل پیام صلح و دوستی ملت ایران برای تحکیم روابط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با کشورهای دیگر بود.

وی، اعزام ناوگروه‌ها به دریای مدیترانه و سواحل شرقی آفریقا را در راستای توسعه دیپلماسی دریایی در سال‌های گذشته خواند و بیان کرد: امسال ناوگروه‌هایی به‌ منظور ارسال پیام صلح و دوستی ملت ایران به دیگر کشورها بنا به‌مورد تصمیم‌گیری می‌شود و حرکت می‌کند.

سیاری با بیان اینکه مقام معظم رهبری توصیه فرمودند؛ نیروی دریایی می‌تواند مانند وزارت امور خارجه در توسعه دیپلماسی کشور اثرگذار باشد، گفت: حرکت ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای ارسال پیام صلح و دوستی انجام می‌شود.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...