نسخه چاپی

افتتاح چند طرح دانشگاه آزاد توسط روحانی

عکس خبري - افتتاح چند طرح دانشگاه آزاد توسط روحاني

رییس جمهوری با حضور در سازمان مركزی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن بازدید از مركز تحقیقات فیزیك پلاسما و نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، چند طرح علمی و عمرانی این دانشگاه را نیز افتتاح كرد.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی صبح سه‌شنبه با حضور در محل سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما دانشگاه آزاد و فعالیت‌های آن از جمله توکامک (رآکتور گداخت هسته‌ای) که در مرحله فعالیت تحقیقی است، بازدید کرد.
رییس جمهوری همچنین از نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بازدید کرد.
مرکز تحقیقات فیزیک پلاسما به عنوان یکی از دو مرکز فعال در ایران در زمینه گداخت هسته‌ای، کشورمان را به‌عنوان تنها کشور دارنده این دانش در خاورمیانه در عرصه جهانی مطرح کرده و رآکتور مدل IR-T۱ بعنوان رآکتور تحقیقاتی این مرکز و زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فعالیت علمی و تحقیقاتی انجام می‌دهد. همچنین در این مرکز تحقیقات کاربردی دانشگاه آزاد در زمینه کاربردهای صنعتی و پزشکی پلاسما در عرصه‌های پزشکی، کشاورزی، صنعتی و به‌ویژه در زمینه امحای زباله‌های شهری به نمایش گذاشته شده است.
همچنین دکتر روحانی با حضوردر محل نمایشگاه ملی دستاوردهای پژوهشی دانشگاه آزاد به طور همزمان مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص)، مسجد امام علی (ع)، مرکز اسناد علمی و کتابخانه مرحوم دکتر حسن حبیبی و ساختمان ابن سینا دانشگاه آزاد اسلامی را افتتاح کرد و پس از آن از تعدادی از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه از نزدیک بازدید کرد.
دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰هزار دانشجو معادل ۳۵ درصد دانشجویان کشور را تحت آموزش داشته و دارای سهم ۵۶ درصدی در تحصیلات تکمیلی کشور و تخصیص سهم ۲۰ درصدی از تولید علم در کشور را در کارنامه خود دارد.
همچنین علاوه بر ۷۰ هزار و ۶۶۵ عضو هیأت علمی تمام وقت، ۲۶ هزار کادر علمی و ۳۸ هزار و ۳۲۱ کارمند دارد.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...