نسخه چاپی

تجارت عجیب مغرب به عرب‌ها و آمریكا

سگ‌های مغربی، بازار بسیار خوبی در كشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و آمریكا دارند به صورتیكه صادرات این حیوان به این كشورها یكی از منابع درآمد مغرب است.

به گزارش نما به نقل از العالم، سایت مغربی "هسپرس" در خبری تأکید کرد؛ از بین سگهای مغربی، نژاد "سلوقی" (شکاری) و "اطلس" (چوپان) بیشترین مشتری را بین آمریکایی ها و کشورهای عربی خلیج فارس و سرمایه داران آفریقایی دارد.

"هشام رحالی" عضو جمعیت مرکزی پرورش سگ در مغرب در حاشیه برگزاری سی و هفتمین نمایشگاه بین المللی سگ در شهر "دار البیضاء" گفت: پرورش و تجارت سگ یکی از مهمترین بخش های رو به توسعه مغرب است.

رحالی افزود: قیمت هر قلاده "سلوقی" و "بیرجی" مغربی در مغرب دو تا سه هزار درهم (دویست تا سیصد دلار) و در بازارهای کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و آمریکا 15 هزار درهم بدون احتساب هزینه حمل و نقل هوایی است.

وی ادامه داد: نژادهای مغربی به ویژه سلوقی و "بیرجی" مورد توجه مشتریان آمریکایی و اروپایی بوده و کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بیشتر خواهان نژاد سلوقی هستند که در شکار حیوانات زمینی بسیار کارایی دارد.

رحالی تصریح کرد، باشگاه هایی برای پرورش سگ در مغرب وجود دارد که دارای شهرت جهانی است و این فعالیت می تواند یکی از منابع مهم ارزی آوری و افزایش سفر گردشگران به مغرب باشد.

"عادل الکتانی" از اعضای جمعیت مرکزی پرورش سگ در مغرب گفت، فعالیت هایی از ابتدای سال 2016 به منظور جذب گردشگر به مغرب آغاز می شود که شامل معرفی مغرب از طریق پرورش و تجارت سگ، اعطای بلیط هواپیما با قیمتهای بسیار مناسب و رزرو اتاق ارزان در هتل های مغرب می باشد.

گزارش هسپرس حاکیست، صد و پنجاه کارشناس از کشورهای اروپایی در این نمایشگاه شرکت دارند.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...