نسخه چاپی

اسرائیل: ایران تحریمها را نقض كرد

یكی از مقامات رژیم صهیونیستی در حالی كه خواست نامش فاش نشود، مدعی شد كه ایران با خرید هواپیماهای ایرباس در واقع تحریم‌های آمریكا را نقض كرده است.

به گزارش نما ، یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی که خواست نامش فافش نشود، روز سه‌شنبه (امروز) از خرید 9 هواپیمای ایرباس توسط شرکت هواپیمایی «ماهان» ایران به شدت انتقاد کرد و مدعی شد که تهران، تحریم‌های آمریکا را نقض کرده است و علیرغم گزارش محرمانه تل‌آویو چنین کاری را کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام اسرائیلی که خواست نامش فاش نشود گفت: اسرائیل از منابع اطلاعاتی درباره این نقض بسیار چشمگیر تحریم‌‌ها قبل از آنکه رخ بدهد، آگاهی پیدا کرده بود. ما این موضوع را با دولت‌ آمریکا در میان گذاشتیم. متأسفانه این توافق صورت پذیرفته است و هیچ موفقیتی در جلوگیری از آن حاصل نشده است.

بر اساس این گزارش، اظهارات این مقام اسرائیلی ظاهراً تلاشی در این راستا است تا بگوید که آمریکا در اجرای محدودیت‌های اقتصادی علیه ایران سهل‌انگار بوده است.

رژیم صهیونیستی یکی از منتقدان توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ است و مدعی است که این توافق امتیازات زیادی را به ایران می‌دهد و باید متوقف شود.

روزنامه انگلیسی فایننشال‌تایمز نیز هفته گذشته اشاره کرد که خرید این هواپیماهای ایرباس موجب پیچیده شدن مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ می‌شود که قرار است تا مهلت ۳۰ ژوئن سال جاری میلادی ادامه داشته باشد.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...