نسخه چاپی

وام مسكن خانه اولی‌ها ۸۰میلیون شد

شورای پول و اعتبار عصر امروز (سه شنبه) به منظور تصمیم گیری برای افزایش وام مسكن تشكیل جلسه داد و تصمیم های مهمی برای این بخش گرفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، شورای پول و اعتبار در نشست عصر امروز خود مصوب کرد که از این پس وام مسکن برای خانه اولی های تهرانی ۸۰ میلیون تومانی، شهرهای بزرگ ۶۰ میلیون تومان و شهرهای کوچک ۴۰ میلیون تومان شود.

شورای پول و اعتبار عصر امروز (سه شنبه) به منظور تصمیم گیری برای افزایش وام مسکن تشکیل جلسه داد و تصمیم های مهمی برای این بخش گرفت.

براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار، وام مسکن برای خانه اولی ها در تهران 80 میلیون تومان، در شهر های بزرگ 60 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 40 میلیون تومان تصویب شد. نرخ سود این تسهیلات 14 درصد خواهد بود.

البته صبح امروز تسنیم احتمال داده بود که وام مسکن در نشست شورای پول و اعتبار در ارقام 80، 60 و 40 میلیون تومان تصویب شود.

هرچند لازم به ذکر است که مصوبه مذکور شورای پول و اعتبار صرفاً برای خانه اولی ها خواهد بود چراکه براساس مصوبه دیگر شورا وام مسکن برای سایر افراد در شهر تهران 60 میلیون تومان، شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 50 میلیون تومان و سایر مناطق شهری 40 میلیون تومان خواهد بود.

گفتنی است این وام علاوه بر بانک مسکن در سایر بانک ها نیز پرداخت خواهد شد؛ این امتیازی است که شورای پول و اعتبار در نشست امشب خود مصوب کرده چراکه پیش از این انحصار پرداخت وام مسکن تنها در اختیار بانک مسکن بوده است.

مشروح مصوبه شورای پول و اعتبار برای وام مسکن را در ادامه بخوانید؛

در راستای کمک به رونق تولید در بخش مسکن و ارتقاء قدرت خرید خانوارها و تشویق پس‌انداز متقاضیان مسکن و به منظور تحقق سیاست‌های تنظیمی دولت جهت خروج غیرتورمی اقتصاد از رکود، شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویستمین جلسه مورخ 29/02/1394، موارد ذیل را تصویب نمود:

1- حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم (خانه اولی‌ها) از محل سپرده‌گذاری واجدین شرایط با حداقل دوره انتظار یکسال جهت اعطای تسهیلات خرید مسکن از محل این حساب تشکیل می‌گردد.
1-1- سقف فردی تسهیلات خرید مسکن به خانه اولی‌ها از محل این طرح در «شهرتهران»، «شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت» و «سایر مناطق شهری» به ترتیب به میزان 800، 600 و 400 میلیون ریال تعیین می‌گردد.
1-2- نرخ سود تسهیلات اعطایی از محل این حساب 14 درصد تعیین می‌گردد.
1-3- بانک مسکن در پذیرش سپرده‌گذاران و اعطای تسهیلات ملزم به‌رعایت تعادل منابع و مصارف حساب می‌باشد.
1-4- دوره باز پرداخت تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم حداکثر 12 سال می باشد.

تبصره 1: دستورالعمل اجرایی این مصوبه و نحوه تسهیم منابع در میان مناطق شهری توسط بانک مسکن تهیه و به تصویب بانک مرکزی خواهد رسید.

2- شورای پول و اعتبار ضمن لغو ممنوعیت اعطای تسهیلات خرید مسکن توسط بانکها ( لغو ماده 12 مجموعه سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانکی مصوب دی ماه 1390) موافقت نمود، امکان اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن توسط کلیه بانک‌های دولتی و خصوصی از محل منابع خود در قالب سقف‌های ذیل فراهم گردد:

شهر تهران 600 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

شهرهای بزرگ بالای 200 هزار نفر جمعیت 500 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

سایر مناطق شهری 400 میلیون ریال به ازای هر واحد مسکونی

تبصره: نرخ سود این تسهیلات براساس مصوبات شورای پول و اعتبار تعیین می‌گردد. اعطای تسهیلات ساخت با رعایت سقف مشارکت مدنی بانک‌ها (حداکثر80 درصد) خواهد بود.

۱۳۹۴/۲/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...