نسخه چاپی

آمریكا: ازكشتی ایرانی عازم یمن نگران نیستیم

همزمان با نزدیك شدن كشتی ایرانی نجات (یا شاهد) به سواحل یمن - كه حامل كمك های انساندوستانه به مردم یمن است - یك مقام نظامی آمریكایی اعلام كرد كشورش تا این لحظه از نزدیكی این كشتی به آب های ساحلی یمن نگرانی ندارد.

به گزارش نما به نقل از عصر ایران، سرهنگ استیو وارن سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) سه شنبه به اشاره به نزدیک شدن کشتی ایرانی نجات به ساحل یمن گفت : ما تا این لحظه نگرانی خاصی از این موضوع نداریم."

او افزود اسکورت نظامی نیروی دریایی ایران برای این کشتی به دلیل وجود دزدان دریایی در آن منطقه امری طبیعی بوده است. او در عین حال گفت: ما حرکت این کشتی را لحظه به لحظه زیر نظر داریم.

آمریکا پیشتر از ایران خواسته است این کشتی را به جای سواحل یمن به کشور جیبوتی ببرد. در جیبوتی مرکزی از سوی سازمان ملل به منظور دریافت و توزیع کمک های ارسالی کشورها به مردم یمن دایر شده است.

همزمان شبکه خبری ان بی سی آمریکا در خبری مدعی شد یک ناو آمریکایی همزمان با نزدیک شدن کشتی نجات به سواحل یمن در حال تعقیب آرام و نزدیک در کنار آن است. این شبکه خبری نزدیک شدن ناو آمریکایی به کشتی در حال اسکورت به وسیله نیروی دریایی ایران را خطرناک دانست.

کشتی نجات به احتمال فراوان پنج شنبه (فردا) به بندر حدیده در یمن خواهد رسید. نیروهای ائتلاف بین المللی تحت رهبری عربستان اعلام کرده اند به این کشتی بدون بازرسی محتوای آن اجازه نزدیک شدن به سواحل یمن را نخواهند داد، ایران نیز در مقابل اعلام کرده است با بازرسی این کشتی از سوی نمایندگان بی طرف سازمان ملل مشکلی ندارد، اما اجازه بازرسی به این کشتی از سوی نیروهای ائتلاف را نخواهد داد.

همزمان دو فعال خارجی حاضر در کشتی نجات به خبرگزاری رویترز گفته اند کشتی ایرانی نجات از سوی هیچ ناو نظامی اسکورت نمی شود و به حرکت عادی خود به سمت ساحل حدیده ادامه می دهد. رویترز می نویسد این مصاحبه پیش از اظهارات اخیر سخنگوی وزارت دفاع آمریکا انجام شده است.

" کریستوف هاستل" فعال سیاسی آلمانی و مجری سابق شبکه "ای آر دی" آلمان که در کشتی نجات حضور دارد به رویترز گفت : تا جایی که چشم ما در افق می بیند ما هیچ ناو نظامی را در کنار کشتی نجات نمی بینیم.

او افزود: ما به مسیر خود ادامه می دهیم و به احتمال فراوان پنج شنبه (فردا) به ساحل حدیده در یمن خواهیم رسید. این کاملا یک ماموریت بشردوستانه است. هیچ کشتی و ناو نظامی در کنار ما نیست حتی از ناوگان ایرانی هم خبری نیست.

کشتی نجات حامل 2500 تن کمک ها و مایحتاج ضروری به مردم یمن است. بندر حدیده در کنترل نیروهای انصار الله قرار دارد.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...