نسخه چاپی

رسوایی جدید مالی در فوتبال باشگاهی ایتالیا

رسوایی دیگری مالی در روزهای اخیر در سری‌B و سریC فوتبال باشگاهی ایتالیا كشف شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، پلیس ایتالیا روز گذشته بیش از پنجاه نفر را که به تبانی و فساد مالی در فوتبال این کشور مشکوک بودند، بازداشت کرد.

این افتضاح مالی که به پرونده فوتبال کثیف مشهور است، بیش از ۳۰ باشگاه سری‌B و سریC را تحت نظارت دقیق قرار داده و منجر شد که تا به حال رئیس، مدیران و بازیکنان باشگاه‌های متعددی بازداشت شوند.

تقلب و تخلف در فوتبال و پرداخت رشوه به بازیکنان و مربیان از جمله اتهامات این افراد است و رسیدگی به این فوتبال کثیف منجر شد که تا به حال در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر به چالش کشیده شوند.

این نخستین بار نیست که فوتبال ایتالیا به دلیل رسوایی‌های مالی مورد توجه دستگاه‌های قضایی قرار می‌گیرد. در سال‌های ۲۰۱۱، ۲۰۰۶ و ۱۹۸۰ میلادی نیز اخبار مشابهی از افتضاح‌های مالی در فوتبال این کشور در رسانه ها پخش شد و در هر پرونده نیز ارتباطاتی میان این ورزش، پول‌های کثیف و گروه‌های جرایم سازمان یافته در این کشور مشاهده شده بود.

گفتنی است که ایتالیا با مساحتی در حدود یک ششم کشورمان و جمعیت ۶۰ میلیونی،‌ هفتمین کشور ثروتمند جهان است. در این کشور با وجود دارایی‌های فراوان و دستمزدهای بالا، فساد مالی هم صورت می‌گیرد.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...