نسخه چاپی

كاهش سن مصرف‌ لوازم آرایش در كشور

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی فسا ضمن بیان این مطلب گفت: سن مصرف لوازم آرایشی در كشور پائین آمده است.

به گزارش ایلنا، زهرا مجدی با اعلام این مطلب گفت: ایران سومین کشور مصرف کننده لوازم آرایشی در خاور میانه و هفتمین وارد کننده لوازم آرایشی در دنیاست.

وی با اشاره به عوارض مصرف فرآورده‌های آرایشی قاچاق افزود: از آنجا که از شرایط تولید، نگهداری و حمل و نقل چنین فرآورده‌هایی، اطلاعی در دست نیست و ممکن است دچار درجاتی از فساد شده باشند، لذا مصرف آن‌ها عوارض شدیدی را به دنبال دارد.

وی گفت: در برخی از فرآورده‌های آرایشی نظیر رژ لب، فلزات سنگین نظیر سرب وجود دارد. سرب با ورود به بافت‌های نرم نظیر مغز و کلیه باعث صدمه دائمی به بافت آن‌ها و در ‌‌نهایت از کار افتادن آن‌ها می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا افزود: سرب، می‌تواند جایگزین کلسیم در مغز استخوان شود و تولید هموگلوبین را مختل کند و می‌تواند در بزرگسالی موجب افزایش فشار خون شود.

وی در مورد فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایرانی توجه به شماره پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و در خصوص فرآورده‌های خارجی توجه به شماره مجوز ورود از وزارت متبوع تاکید کرد.

۱۳۹۱/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...