نسخه چاپی

انتقاد از حقوق ۱۰۰ میلیون تومانی مدیر نفتی

عضو فراكسیون اصولگرایان مجلس با انتقاد صریح از عملكرد هیات رئیسه مجلس، اظهار داشت: مجلس به صورت انفعالی، احساسی و ضعیف اداره می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، در پایان جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی احمد بخشایش در تذکری به هیات رئیسه گفت: در ایران سه قوه وجود دارد که متناظر بوده و تابع قاعده تفکیک قوا و تکمیل کننده یکدیگر هستند. عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه مجلس باید در راس امور باشد، از عملکرد انفعالی، احساسی و ضعیف قوه مقننه انتقاد کرد و گفت: علت این ضعف را باید در مجلس جستجو کرد.

وی تصریح کرد: این ضعف به ریاست و هیات رئیسه مجلس برمی گردد، زمانی که ریاست مجلس جلوی اعلام وصول یک استیضاح را می گیرد، این امر موجب ضعف مجلس می شود البته شاید زد و بندها و رایزنی هایی پشت پرده باشد. بخشایش گفت: زمانی که وزیری برای پاسخ به سئوال نمایندگان در صحن علنی حضور می یابد، نمایندگان دور آنها جمع می شوند. این اقدام به این دلیل است که وزرا برای پاسخگویی به سئوالات نمایندگان و بررسی مطالبات مردم وقتی نمی گذارند و نمایندگان ناچارند از این زمان محدود استفاده کنند.

نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه اداره دفاتر نمایندگان گفت: دفاتر نمایندگان در حد دفتر یک بخشدار هم نیست باید با استفاده از منابع موجود و اعتباراتی که در اختیارات ریاست مجلس است، این مشکل حل شود. وی در بخش دوم تذکر خود با انتقاد از عملکرد زنگنه در وزارت نفت، گفت: وزیر نفت ماهیانه ۱۰۰ میلیون تومان به مدیر شرکت نیکو حقوق می دهد این در حالی است که این فرد ۱۲ ماه سال را در ایران می گذارند و تنها در راستای حفظ منافع زنگنه کار می کند، قبلا این فرد در حراست و نگهبانی مشغول بوده است.

بخشایش اظهار داشت: وزیر نفت همه اعوان و انصار خود را به وزارت نفت آورده است. در ادامه عیسی زاده نماینده مردم تکاب در مجلس شورای اسلامی در تذکری به وزیر آموزش و پرورش و وزیر رفاه، خواستار رسیدگی به وضعیت معیشت فرهنگیان، کارگران و بازنشستگان شد.

وی اظهار داشت: چهار سال از تصویب لایحه جامعه ایثارگران می گذرد، این لایحه در مجمع تشخیص مصلحت نیز به تصویب رسیده اما تا امروز توسط دولت اجرایی نشده است.

انتقاد نماینده شیراز از عدم اعلام مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس
جعفر قادری نماینده مردم شیراز نیز ازعدم اعلام مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به استان فارس به رسانه ها و نمایندگان استان انتقاد کرد و گفت: اعتبار ۹۵۰۰ میلیارد تومانی برای استان فارس در نظر گرفته شده است که در مقابل سایر استان ها که وسعت و جمعیت کمتری از استان فارس دارند، بسیار کم است.

وی گفت: هنوز طرح های مصوب هیات دولت در استان فارس در اختیار نمایندگان و رسانه های استان قرار نگرفته است.

در ادامه آقامحمدی نماینده مردم خرم آباد در تذکری به رئیس جمهور گفت: دو سال است که مراسمی با عنوان «حجاب سنتی زن لر» در خرم آباد برگزار می شود که نه تنها حجاب سنتی زن لر در آن مد نظر نیست، بلکه در جهت ابتذال برگزار می شود.

وی ادامه داد: ۲۶ اردیبهشت ماه این مراسم با رقص و پایکوبی مختلط دختر و پسر برگزار شد و افکار عمومی مومنان را جریحه دار کرد.

آقامحمدی تصریح کرد: دستگاه های ذیربط باید اهداف برگزارکنندگان این مراسم را بررسی کرده و به مردم گزارش دهند. باید با مسئولان استانداری نیز که بانیان این مراسم هستند و در این مراسم حضور یافتند، برخورد صورت گیرد.

۱۳۹۴/۲/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...