نسخه چاپی

نود درصد تجهیزات نانو تولید داخل است

معاون ستاد توسعه فناوری نانو گفت: كشور در حوزه تولید تجهیزات نانو به خودكفایی قابل قبولی رسیده است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا ، سید مهدی رضایت، در دومین همایش ملی علوم و فناوری نانو که امروز با حضور نایب رییس انجمن فناوری نانو، سرپرست دانشگاه خوارزمی و تعدادی از دانشجویان و اساتید درسالن اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه خوارزمی برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: ستاد فناوری نانو از ابتدای فعالیت، رسیدن به دوهدف ثروت‌افزایی و توسعه علمی را مورد توجه قرار داد.

وی افزود: خوشبختانه این هدف گذاری به میزان قابل توجهی محقق شد به طوری‌که امروز ایران در حوزه فناوری نانو جزء ۱۵ کشور برتر دنیاست.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: امروز دانش نانو در مدارس و دانشگاههای کشور جایگاه ویژه‌ای دارد که برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی و ارائه ۲۲ رشته دکتری تخصصی حوزه نانو نشانه بارز این مهم است.

رضایت ادامه داد: درحال حاضر ۲۴ هزار هیات علمی و محقق در حوزه نانو فعالیت می‌کنند که ارائه ۷۰۵ مقاله در ۱۰۰ مجله برتر دنیا از نتایج بارز فعالیت‌های آنهاست.

معاون ستاد توسعه فناوری نانو در ادامه از ضرورت تجاری‌سازی فناوری نانو سخن به میان آورد و گفت: تجاری‌سازی رمز توسعه فناوری نانو است و مردم باید از نتایج مثبت این دانش بهره مند شوند.

وی اضافه کرد: فعالیت۱۵۲ شرکت در حوزه نانو در کشور گامی موثر برای تجاری سازی این دانش است اما از پتانسیل بخش خصوصی باید بیشتر استفاده کنیم تا شاهد رونق هرچه بیشتر این فناوری باشیم.

وی همچنین به خودکفایی قابل قبول کشور درتولید تجهیزات نانو اشاره کرد وگفت: درحال حاضر ۹۰ درصد تجهیرات نانو در کشور تولید می‌شود.

رضایت درپایان گفت: افق فعالیت های فناوری نانو تا سال۱۴۰۴ به تسخیر بازار نانو، تولید محصولات جدید و مرجعیت علمی توجه دارد و امیدواریم با تامین زیرساخت‌های لازم بتوانیم به این هدف دست یابیم.

۱۳۹۴/۲/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...