نسخه چاپی

انتظار سقوط الانبار را داشتیم

عکس خبري -انتظار سقوط الانبار را داشتيم

رئیس پارلمان عراق با تاكید بر حضور نیروهای ایران در خاك كشورش عنوان داشت: دولت هیچ تصمیم رسمی برای مشاركت دادن نیروهای داوطلب مردمی در عملیات آزادسازی استان الانبار ندارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز عربی نوشت: سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق با تاکید بر اینکه دولت هیچ تصمیمی برای حضور نیروهای داوطلب مردمی در کنار نیروهای مسلح در جنگ برای آزادسازی استان الانبار از اشغال داعش ندارد گفت: در حال حاضر مذاکرات میان دولت و نیروهای داوطلب مردمی درباره تمایل این نیروها برای حضور در میادین نبرد فعلی در نواحی مختلف در حال انجام است.

الجبوری در اشاره به برخی اتهاماتی که علیه نیروهای داوطلب مردمی در تکریت مطرح می‌شود تاکید کرد: بی‌شک نیروهای داوطلب مردمی نقش مهمی در نبردهای مناطق مختلف عراق ایفا کرده‌اند اما مشکل ما وقایعی است که پس از عملیات آزادسازی رخ می‌دهد.

رئیس پارلمان عراق در ادامه بر لزوم بازسازی مجدد ساختار نیروهای عراقی تاکید و از سقوط استان الانبار به دست داعش ابراز تاسف کرد و این حادثه را "تاسف بار اما نه ناگهانی" خواند.

وی اظهار داشت: تعداد داعشی‌ها در مقایسه با نیروهای عراقی بسیار کمتر است و مساله سقوط الانبار بیشتر تاثیر روحی و معنوی داشت و باعث شده برخی از تیپ‌ها به شکل کامل و بدون دستور نظامی عقب نشینی کنند.

این مقام عراقی در ادامه با اشاره به حضور نیروهای ایرانی در خاک عراق گفت: ایران در خاک عراق حضور دارد و این حضور را تحت عناوین مختلف انکار نمی‌کند و باید بگویم ایران به بخشی از امنیت عراق تبدیل شده است.

وی افزود: ایران این مساله که در خاک عراق حضور دارد و از نیروهای عراقی با اعطای اسلحه حمایت می‌کند را انکار نکرده و این موضوع را تهمتی علیه خود نمی‌داند. چرا که ایران مجبور است تا زمانی که این وضعیت در عراق حاکم است نیروهای خود را در مرزها مستقر کند.

۱۳۹۴/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...