نسخه چاپی

محسن رضایی: آمریكایی‌ها خواب‌هایی رابرای امنیت ملی مادیده‌اند

دبیر مجمع تشخیص مصلحت با بیان اینكه آمریكا و اسرائیل با همدستی برخی كشورهای منطقه خواب‌هایی را برای امنیت ملی ما دیده‌اند، اظهار داشت:آمریكا می‌خواهد ناامنی‌های موجود در منطقه را به مرزهای ما بكشاند.

به گزارش نما، محسن رضایی پس از پایان جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران گفت: امروز سیاست های کلی انتخابات مجددا در مجمع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در سیاست های کلی انتخابات مساله دخالت قوای سه گانه در انتخابات مطرح و مقرر شد که دخالت قوای سه گانه در انتخابات باید در چارچوب قانون باشد و اعمال قدرت در جهت دادن به آراء مردم پرهیز شود.

رضایی تصریح کرد: همچنین بحث مربوط به ممنوعیت استفاده کاندیداها و احزاب از حمایت ها و امکانات کشورهای خارجی مورد بحث قرار گرفت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین رابطه دولت با مدیریت شهری را از دیگر دستور کارهای جلسه امروز مجمع تشخیص نام برد و ادامه داد: اینکه وزارت مسکن از ناحیه دولت در ساخت و سازهای شهری، تراکم فروشی و تخلفاتی که در شهرداری ها صورت می‌گیرد، چه وظایفی دارد؟، به عنوان یک متمم در برنامه ششم اضافه شد که تقدیم رهبر معظم انقلاب می شود.

وی با اشاره به سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه امروز اضافه کرد: در جلسه امروز در مورد شرایط حساس منطقه بحث هایی صورت گرفت و این موضوع مورد تاکید قرار گرفت که ما نیاز به یک اجماع عمومی در کشور داریم.

رضایی خاطر نشان کرد: یک مجموعه تحرکات و تهدیدهایی از سوی آمریکا و اسرائیل با همدستی برخی کشورهای منطقه شروع شده است که نمونه های آن را الان در سوریه، عراق و یمن می بینیم ولی ظاهرا برنامه های دیگری دارند که این ناامنی ها را به مرزهای ما بکشانند که هم در مرزهای غربی و هم در مرزهای شرقی کشور ما خبرهایی وجود دارد که خواب هایی را برای امنیت ملی ما دیده اند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: من به عنوان یک رزمنده از همین جا اعلام می کنم که همه پاسداران، بسیجیان و رزمندگان جبهه اسلام آمادگی کامل داشته باشند که اگر اتفاقی در مرزهای ما بیفتد، آنچنان جواب، جدی و محکم باشد که توطئه ها تداوم پیدا نکند و وقت ما را برای سازندگی و پیشرفت نگیرد.

وی آمادگی رزمندگان و بسیجیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: مطمئنا هیچ قدرتی قادر نیست که امروز در مرزهای جمهوری اسلامی ناامنی به‌وجود آورد ولی آمادگی رزمندگان، بسیجیان و مردم مهم است، چون اگر ما آماده باشیم، موفقیت بیشتری داریم و ملتی که غافلگیر شود، هزینه زیادی می پردازد. لذا با هوشیاری می توانیم بسیاری از توطئه ها را خنثی کنیم.

رضایی همچنین در خصوص پوشیدن لباس پاسداری توضیح داد: اینکه برخی ها می گویند چون من لباس پاسداری پوشیده‌ام، دیگر در مجمع نیستم، اینطور نیست. من در مجمع به انجام وظیفه خود به‌عنوان دبیر مجمع ادامه می دهم ولی با پوشیدن لباس پاسداری فرصتی پیدا کردم که به فرماندهان کمک کنم، مشورت دهم و تجارب دفاعی خود را به نسل های آینده منتقل کنم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس عنوان کرد: این موضوع امروز با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون سیاسی- دفاعی مجمع بررسی شد و قرار شد سیاستی در رابطه با استانی- شهری مطرح شود که البته امروز جمع‌بندی‌هایی در این خصوص شد، اما فرصت مطرح شدن در جلسه امروز مجمع پیدا نکرد.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه آقای صالحی و ولایتی صحبت از بدعهدی و دبه کردن آمریکایی‌ها در مذاکرات کرده اند، به نظر شما واکنش ایران نسبت به این بدعهدی‌ها باید چه باشد؟ و ویژگی های یک توافق خوب از نظر شما چیست؟، اذعان کرد: آمریکایی ها مشغول چانه‌زنی هستند و حرف هایی که می زنند برای گرفتن امتیازات بیشتر است؛ چراکه الان باید مسائل نوشته شود و زمانی که توافق می خواهد مکتوب شود، هر کس زور بیشتری بزند، سهم بیشتری می برد.

رضایی با بیان اینکه آمریکا دیگر راه بازگشتی به تحریم ها ندارد، گفت: آمریکا هیچ راهی جز آنکه این مسیری را که در آن قرار گرفته است، ادامه دهد، ندارد. با صحبت هایی که امروز از سوی مقامات آمریکایی مطرح می شود، بخاطر این است که ایران عقب‌نشینی کند و امتیازات بیشتری بدهد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توصیه به مذاکره‌کنندگان هسته ای افزود: هر چقدر که مذاکره‌کنندگان بیشتر خطوط قرمز را رعایت و به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب توجه کنند، بیشتر به نفع ما و هر چه خطوط قرمز رعایت شود، موفقیت در مذاکرات بیشتر خواهد بود.

وی اضافه کرد: وقتی مذاکرات می خواهد به فینال برسد، بحث ها جدی تر می شود. بنابراین بحث بازرسی از پادگان ها را که طرف مقابل مطرح کرده است، اگر ایران بپذیرد فردا می گویند باید بیاییم خانه مسئولین کشور را بازرسی کنیم و بعد چیز دیگری خواهند گفت، لذا اینکه ایران در مساله بازرسی از پادگان ها مقاومت می کند، موضوع تنها بازرسی از پادگان ها نیست باید یک جایی جلوی زیاده‌خواهی‌های غرب گرفته شود؛ چراکه اگر بخواهد ادامه پیدا کند، فردا وارد همه موضوعات خواهد شد.

رضایی همچنین در ادامه در این نشست خبری گفت: سیاست های کلی انتخابات خرداد ماه تمام می شود.

همچنین در ادامه خبرنگاری پرسید اخیرا وزرای خارجه اتحادیه اروپا اعلام کردند که وقایع یمن مربوط به الحوثی‌ها است و آنها باید در قبال این مساله پاسخگو باشند، تحلیل شما از این موضع‌گیری چیست؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد: امروز عربستان در یمن مشکل پیدا کرده؛ چراکه اینها فکر می کنند ظرف ۲- ۳ هفته می توانند مساله یمن را حل کنند، اما امروز در باتلاق یمن گرفتار شده اند و اینکه اوباما و یا سران کشورهای عربی را دعوت می کند و یا وزرای اتحادیه اروپا اعلامیه می دهند دست و پا زدن های فرورفتن دولت عربستان در باتلاق یمن است.

رضایی خاطر نشان کرد: اینگونه موضع‌گیری‌ها بیشتر برای روحیه دادن به ارتش و دولتمردان عربستان است و اثر حقوقی و بین المللی نخواهد داشت، بلکه بیشتر جنبه روانی و بین المللی برای کمک به دولت عربستان دارد.

۱۳۹۴/۳/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...