نسخه چاپی

حسین فركی در گفتگو با نما:

قطعا قهرمانی سپاهان هیچ مشكلی نداشته است/ شك نكنید برانكو در پرسپولیس موفق می‌شود

عکس خبري -قطعا قهرماني سپاهان هيچ مشکلي نداشته است/ شک نکنيد برانکو در پرسپوليس موفق مي‌شود

سرمربی تیم سپاهان گفت: قهرمانی سپاهان هیچ مشكلی نداشته است. سپاهان شایستگی قهرمانی را داشت و این شایستگی را به اثبات رساند.

علیرضاحاجی میرزابابا-سپاهان برای پنجمین بار توانست قهرمان لیگ شود و در این راه فراز ونشیب‌های فراوانی داشت، شاید کمتر هوادار اصفهانی اوایل نیم فصل دوم فکرش را می کرد که بتوانند جام قهرمانی را در نصف جهان ببیند،‌ اما با اتفاقات عجیب و غریبی که هفته آخر در تبریز رخ داد و سپاهانی ها با برد مقابل سایپا توانستند جشن قهرمانی را در اصفهان بگیرند، در این قهرمانی حسین فرکی نقش بسزایی داشت. فرکی حرف‌های زیادی برای گفتن داشت که متاسفانه در حوصله این گفتگو نمی گنجد.

سوال این روزهای فوتبال ما که هنوز هم جواب درستی برای آن پیدا نشده، اتفاقاتی است که در تبریز رخ داد؟
نمی‌دانم دقیقا در تبریز چه اتفاقی رخ داد اما قطعا قهرمانی ما هیچ مشکلی نداشته است و ر‌قابت‌ دو تیم به لحاظ فو‌تبا‌لی بدون هیچ مشکلی تا هفته‌ پایانی انجام شد.

اما تونی صحبت‌هایی درباره هدف دار سوت زدن فغانی و دست‌هایی که مانع از قهرمان شدن تراکتورسازی داشتند زده است؟
تونی اولیویرا، مربی با شخصیت و خوبی است و معمولا در صحبت‌هایش حر‌فه‌ای رفتار می‌کند. از صحبت‌های او در مورد فغانی و نحوه داوری بازی تیمش اطلاع چندانی ندارم، ولی اگر چنین صحبت‌هایی را نیز کرده است تحت فشار و عصبانی قرار داشته است. به‌ هر‌ حال مربیان خارجی با اصول حر‌فه‌ای فو‌تبا‌ل کاملا آشنا هستند.

به عنوان سرمربی، سپاهان شایستگی قهرمانی در لیگ را داشت؟
قهرمانی سپاهان هیچ مشکلی نداشته است. سپاهان شایستگی قهرمانی را داشت و این شایستگی را به اثبات رساند. بسیار خوشحالم که توانستیم با یک کار حر‌فه‌ای و تلاش همه مجموعه باشگاه، امتیازات از دست رفته را جبران کنیم و در پایان فصل قهرمان شویم. ضمن این که ما شش بازی اخیر خود را به صورت متوالی با برد پشت سر گذاشتیم و این یک رکورد به حساب می‌آید. از این جهت خوشحالم که موفقیت من بار دیگر این موضوع را به اثبات رساند که مربیان ایرانی می‌توانند.

خبرهایی هم در این یکی دو روزه  مبنی بر تعلیق قهرمانی سپاهان وجود داشت؟
بعید می‌دانم تعلیق قهرمانی سپاهان صحت داشته باشد. قهرمانی ما کاملا به حق بود. لیگ برتر 30 هفته است نه 29 هفته‌ بنا‌بر‌این تیم‌ها برای رسیدن به قهرمانی از همان ابتدا با هم ر‌قابت‌ داشتند. درست است که در طول این 30 هفته‌ اتفاقات خوب و بدی رخ داد و اشتباهاتی نیز صورت گرفت، اما ر‌قابت‌ برای قهرمانی بدون هیچ شک و شبهه‌ای انجام شد.

حسین فرکی فصل بعد در سپاهان می ماند؟
درباره ادامه همکاری‌ام با سپاهان باید بگویم احساس می‌کنم یک هفته‌ تا 10 روز کاملا استراحت می‌کنم. سه سال است دور از خانواده‌ در تیم‌های مختلف کار می‌کنم آن هم با شرایط جسمانی که همه از آن مطلع هستند. درباره ادامه همکاری‌ام هم همه چیز بعد از استراحتی که خواهم داشت مشخص خواهد شد.

در نیم فصل دوم شعارهای حیا کن رها کن از سکوها برای شما شنیده می شد؟
همانطور که ما در سایر حوزه‌های علمی – فرهنگی و ... افراد توانایی در کشور داریم، مربیان بزرگی هم در کشور داریم. درباره اعتراضاتی که هو‌اد‌ا‌ران سپاهان در اواسط نیم فصل دوم به کادرفنی داشتند نیز باید گفت به‌ هر‌ حال در فو‌تبا‌ل همه بخش‌ها ایراداتی دارند. بخش هو‌اد‌ا‌ران فو‌تبا‌ل هم شامل ایراداتی هستند اما نمی‌توان گفت که این مشکلات قابل اصلاح نیست. به‌ هر‌ حال با ادامه پیدا کردن اعتراضات از سوی برخی هو‌اد‌ا‌ران، خود به خود ارتباط سرمربی با آن بخش قطع می‌شود اما ما نباید نگاه‌مان را محدود به چند هو‌اد‌ا‌ر کنیم و این مشکلات را به همه آنها تعمیم دهیم. فو‌تبا‌ل بدون هو‌اد‌ا‌ران هیچ معنایی ندارد.

البته ناگفته نماند بعضی از هواداران هم همیشه و در هر حالتی شما و تیمتان را تشویق می کردند؟
اعتقاد دارم که همیشه تعداد انگشت‌شماری از هو‌اد‌ا‌ران هستند که تعصب بالاتر و احساسات بیشتری نسبت به دیگران دارند اما از سوی دیگر معتقدم باید آموزش‌های لازم را انجام دهیم و فرهنگ‌سازی کنیم تا از این اتفاقات جلوگیری شود.

البته هواداران هم در برخی موارد حق داشتند چرا که سپاهان فراز و نشیب زیادی در طول فصل داشت؟
دلایل زیادی باعث شد در طول هفته‌های لیگ ثابت و پیوسته نتیجه نگیریم. جدایی خلیل‌زاده و حمودی به علت مشکلات سربازی و مصدومیت نویدکیا یکی از این دلایل بود. فکر می‌کنم مجموعه‌ای از اتفاقات دست به دست هم داد تا نتوانیم خوب کار کرده و به اهدافی که ابتدای فصل مشخص کرده بودیم و آن سیر صعودی و پیوسته در کل فصل باشد برسیم.

اما در چند بازی آخر لیگ بسیار عالی کار کردید و اکثر امتیازات موجود را کسب کردید و این منجر به قهرمانی شما هم شد؟
ما از ابتدای فصل هدف خود را قهرمانی در لیگ امسال گذاشته بودیم، همانطور که گفتم دلایلی به وجود آمد که در این راه طولانی سی هفته ای کمی تزلزل داشتیم، اما با مدیریت بحران توانستیم در هفته های حساس آخر به بهترین شکل کار کنیم و این تنها نتیجه کار من نبود. وقتی یک تیم قهرمان می شود همه و همه در قهرمانی آن سهیم هستند. خدا را شکر که شرمنده هواداران نشدیم.

فکر می‌کنید برانکو در پرسپولیس موفق می‌شود؟
شک نکنید حضور او نه‌تنها به سود پرسپولیس است که روی فوتبال ایران نیز تأثیر می‌گذارد. من همیشه نسبت به او حس خوبی دارم. پرسپولیس انتخاب بسیار خوبی انجام داد.

۱۳۹۴/۳/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...