نسخه چاپی

گافی كه سناریوی بی‌بی‌سی را لو داد +عكس

«درست است كه نان را گران می خریم ولی با تحت فشار بیشتر قرار گرفتن دولت ایران، لا اقل این را می فهمیم كه كشورهای اروپایی به فكر مردم هستند و با وجود تحریم ها، فشار بیشتری به دولت می آورند تا فشار سركوب پایین بیاید، از آن ها تشكر می كنیم.»

به گزارش نما به نقل از جام نیوز، شبکه دولتی بی بی سی شب گذشته همزمان با آغاز تحریم های نفتی ایران با اختصاص برنامه" نوبت شما" به این موضوع، به بزرگ نمایی تاثیر تحریم ها بر اقتصاد و زندگی مردم پرداخت.
اما بنگاه دروغ پراکنی بی بی سی، که همواره مخاطبان برنامه "نوبت شما" را به صورت گزینشی برای اجرای سناریوهای از پیش تعین شده خود انتخاب می کند، شب گذشته در گافی عجیب این سناریو را لو داد و آب پاکی بر عدم پایبندی این شبکه به اصول اولیه اطلاع رسانی و حرفه ای گری ریخت.
در برنامه شب گذشته "نوبت شما" دو تن از مخاطبان که به گفته بی بی سی یکی از تهران و دیگری از اهواز با این شبکه تماس گرفته بودند، دقیقا جملات مشابهی را درباره تاثیر تحریم ها بر زندگی مردم ایران بیان کردند.



7.jpg

 در تماس اول شخصی که خود را " محسن از تهران" معرفی کرد درباره تاثیر تحریم ها گفت: «با عرض تشکر از تحریم های اروپا! با توجه به اینکه کشور ما در حالت تحریم قرار دارد، امید این را داریم که با این تحریم ها دولت تحت فشار بیشتری قرار بگیرد و قدرت سرکوب آن در داخل پایین بیاید، ملت ایران به جایی رسیده که با تحریم ها علیه دولت خودش احساس خشنودی می کند.
درست است که نان را گران می خریم ولی با تحت فشار بیشتر قرار گرفتن دولت ایران، لا اقل این را می فهمیم که کشورهای اروپایی به فکر مردم هستند و با وجود تحریم ها، فشار بیشتری به دولت می آورند تا فشار سرکوب پایین بیاید، از آن ها تشکر می کنیم.»

وی در این بازی نمایشی در پاسخ به اینکه" تقصیر تأثیر تحریم را به چه کسی باید مربوط دانست؛ دولت ایران یا دولت های غربی؟" گفت: «اگر دولت ایران با دنیا سر آشتی داشته باشد، چرا باید همه دنیا ما را تحریم بکنند؟ این در واقع نشأت گرفته از سرکشی دولت ایران است نه کشورهای اروپایی[!]»
در نمایش بعدی شخصی که خود را "علی از اهواز" معرفی کرد، در تماس با شبکه دولتی بی بی سی، با تکرار سخنان "محسن" _که به نظر می رسید آنها را از روی نوشته ای می خواند_ گفت: «جا دارد در این جا از تحریم های اروپایی تشکر کنم، با توجه به اینکه کشور ما در حالت تحریم قرار دارد، امید این را داریم که با این تحریم ها دولت تحت فشار بیشتری قرار بگیرد و قدرت سرکوب آن در داخل پایین بیاید، ملت ایران به جایی رسیده که با تحریم ها علیه دولت خودش احساس خشنودی می کند، درست است که نان را گران می خریم ولی با تحت فشار بیشتر قرار گرفتن دولت ایران، لا اقل این را می فهمیم که کشورهای اروپایی به فکر مردم هستند و با وجود تحریم ها، فشار بیشتری به دولت می آورند تا فشار سرکوب پایین بیاید، از آن ها تشکر می کنیم.»


8.jpg

این نخستین باری نیست که شبکه دولتی بی بی سی که به دنبال اجرایی کردن سیاست های دولت استعمارگر انگلیس است با اجرای چنین نمایشی در پی القاء یاس و نا امیدی و تحریک مردم علیه دولت و نظام در بین بینندگان خود است، بلکه این شبکه همواره با دروغ پراکنی های خود که اوج آن را می توان در فتنه 88 و ادعای تقلب در انتخابات ایران مشاهده کرد، به دنبال اجرای چنین سناریوهایی بوده است.
نکته دیگر این که "شبکه بی بی سی" چندی پیش در پاسخ به این سوال که"آیا این درست است که فقط چند نفر ثابت به برنامه "نوبت شما" زنگ می زند و قبل از اجازه صحبت در شبکه، نظر آنها بررسی می شود" با رد این مطلب مدعی شد: «نه اصلا چنین چیزی نیست. البته ما با بینندگانی که قرار است در این برنامه شرکت کنند تماس می گیریم و خلاصه ای از نظر آنها را می پرسیم و این هم به خاطر این است که ما می خواهیم تمام نظرات در این برنامه امکان شرکت داشته باشند.»
بنابر این چنانچه شنیدن نظرات مخاطبان قبل از برنامه برای جدی کرده بحث و ایجاد نظم .... در آن بود اساسا این تماس نباید اجازه پخش می گرفت.
ظاهرا دست پاچگی" بی بی سی" برای نشان دادن تاثیر "تحریم ها" به حدی بود که به همه عوامل خود دستور داده بود به جای مردم ایران، از تحریم ها حمایت و آنها را کارآمد نشان دهد، ولی چرا بایستی دو نفر آن هم در یک برنامه، دقیقا کلمات شبیه به هم استفاده کننند؟
براستی در "بی بی سی فارسی" چه می گذرد؟ آیا مسئولین اصلی این بنگاه خبرپراکنی از "گاف های" پی در پی عوامل پائین دستی خود خبر دارند و چاره ای جز تحمل ندارند؟ یا سران انگلیس حتی از" شبکه" تحت امر خود بی خبرند، چه رسد به شرایط منطقه و مردم ایران اسلامی.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...