نسخه چاپی

گفته‌ها و ناگفته‌هاي روزنامه‌هاي صبح امروز

اجباری در پوشش مردم نیست!

یك روزنامه نوشت: «در حالی كه مردم برای تهیه مرغ كیلیویی هفت هزار تومان، كاسه چه كنم در دست گرفته‌اند، برخی نمایندگان آنها به دنبال افزایش رقم یكصد میلیون تومانشان هستند؛ نماینده‌ای كه در فرشته و فرمانیه زندگی كند، شاید بار سنگین گرانی روی دوش مردم را هم نتواند حس كند»!


سی و یکمین نشست سخنگوی قوه قضائیه، فرازهای متعددی داشت که روزنامه‌ها هر یک به فراخور به آن پرداختند. آخرین وضعیت پرونده رمال و جنگیری که سال گذشته دستگیر شده بود، اعدام متهمان مواد مخدر، پرونده رئیس سازمان تأمین اجتماعی، پرونده قاضی کهریزک و پرونده فساد مالی، مهمترین فرازهای سخنان روز گذشته غلامحسین محسنی اژه‌ای بود که در روزنامه‌های صبح امروز بازتاب داشت.

اما شاید جالب‌ترین بخش سخنان اژه‌ای آنجایی بود که درباره برخورد نیروی انتظامی با شهروندان در زمینه پوشش از وی پرسیده شد؛ موضوعی که در روزنامه‌های آرمان و افکار بازتاب داشت. اژه‌ای در این زمینه گفت: «اولا بخصوص در فصل تابستان، خود مردم و خود آقایان و خانم‌ها باید رعایت کنند و پوششی داشته باشند که مناسب جمهوری اسلامی و مطابق با موازین شرعی است. این مساله‌ای نیست که به آنها اجبار شود و با زور باشد، مگر در مواردی که کسانی باشند که این موضوع را رعایت نمی‌کنند که باز هم بهتر است به مردم در حد تذکر به عنوان امر به معروف گفته شود».

وی همچنین در ادامه سخنان خود به ناجا یادآوری کرد: «البته نیروی انتظامی هم باید ضوابط لازم را در برخورد با این جرایم رعایت کند».

دو تیتر روزنامه‌های اطلاعات و خراسان را کنار هم می‌گذاریم؛ اطلاعات نوشت: «دکتر صالحی: ایران از تقابل استقبال نمی‌کند» و خراسان از «طرح ۱۰۰ نماینده مجلس برای بستن تنگه هرمز بر روی نفتکش‌های کشورهای تحریم کننده ایران» خبر داد؛ خب این تنها یک مقایسه ساده بود.

اما این تنها خراسان نبود که از طرح نمایندگان مجلس نوشت، روزنامه قدس هم از طرح مجلس برای رویارویی با تحریم‌های غرب خبر داد.

در این گزارش از قول یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نقل شده که: «طرح دو فوریتی جلوگیری از تردد نفتکش‌هایی که به کشورهای تحریم کننده نفت ایران نفت حمل می‌کنند در این کمیسیون تهیه شده است».

اما این تنها موضوع رسانه‌ای مجلس نبود. اعتراض نمایندگان به تخصیص مبلغ یکصد میلیون تومان برای رهن مسکن در تهران، موضوعی بود برای همه از جمله روزنامه‌های صبح امروز که جالب توجه بود.

جهان صنعت نوشت: «گرانی اجاره دامن مجلس را هم گرفت؛ ۱۰۰ میلیون تومان حق رهن مسکن نمایندگان». ماجرا از آنجایی آغاز شد که مجلس می‌بایست برای نمایندگانی که در دور جدید ساکن تهران شده‌اند، مسکن تهیه کند و برای این منظور، یکصد میلیون تومان هزینه برای رهن مسکن آنان در نظر گرفته که این مبلغ از نظر برخی نمایندگان پایین است و آنها توانایی تهیه مسکن با این پول را ندارند.

روز گذشته، علی علی لو، نماینده شبستر در گفت‌و‌گو با مهر گفت: «مبلغ رهنی که به نمایندگان اختصاص داده می‌شد، یکصد میلیون تومان بود اما برخی وکلای ملت اعلام کردند که با توجه به افزایش اجاره‌بها، امکان تهیه مسکن با این پول را ندارند؛ بنابراین، مجلس در حال پیگیری این موضوع است».

جهان صنعت در گزارش خود نوشت: «در حالی که مردم برای تهیه مرغ کیلیویی هفت هزار تومان کاسه چه کنم در دست گرفته‌اند، برخی نمایندگان آن‌ها به دنبال افزایش رقم یکصد میلیون تومانشان هستند. نماینده‌ای که در فرشته و فرمانیه زندگی کند، شاید بار سنگین گرانی روی دوش مردم را هم نتواند حس کند».

رزمایش پیامبر اعظم (ص) هفت سپاه پاسداران و آزمایش موشک‌های گوناگون آن هم بازتاب گسترده‌ای در روزنامه‌های صبح امروز داشت.

ملت ما با تصویری از شهید حسن تهرانی مقدم، تیتر «غرش موشک‌های حاج حسن» را برای صفحه نخست خود برگزید و از آزمایش موشک بالستیک مافوق صوت «خلیج فارس» خبر داد.

کیهان هم ارزیابی رسانه‌های خارجی از آزمایش‌های موشکی سپاه را بازتاب داد و «رزمایش موشکی سپاه را پاسخ ایران به تهدید‌ها و تحریم‌ها» دانست.

کیهان نوشت: «مرحله مقدماتی رزمایش بزرگ موشکی پیامبر اعظم (ع) نیروی هوا فضای سپاه پاسداران، دیروز در حالی آغاز شد که رسانه‌های خارجی، پیام این رزمایش را به چالش کشاندن تحریم‌های اخیر غرب از سوی ایران گزارش کردند».

افزون بر اینها، دستور وزیر کشور به استاندار‌ها برای کنترل بازار و تشکیل کمیته کنترل بازار با نظارت رئیس جمهور، قرارداد چهارده میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی وزارت نفت درباره سرمایه‌گذاری در صنعت نفت برای مقابله با تحریم‌ها و حضور رئیس جمهور در جمع مدال‌آوران المپیادهای علمی دانش‌آموزی، از مهمترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز بود.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...