نسخه چاپی

در گفتگو با مهر اعلام شد؛

ارزانی گوشت و مرغ در راه است

عکس خبري -  ارزاني گوشت و مرغ در راه است

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اعلام اینكه مشكل حمل و توزیع كنجاله سویا برطرف شده است، خبر داد: به زودی قیمت گوشت و مرغ كاهش می‌یابد.

به گزارش نما، محمدرضا شافعی نیا در گفتگو با مهر درخصوص واردات نهاده کنجاله سویا برای مصرف دامداران و مرغداران، اظهارداشت: برای کاهش قیمت گوشت و مرغ در بازار که وابسته به دراختیار گرفتن نهاده های ارزان قیمت است، در حدود 3 هفته گذشته یک کشتی با 18 هزارتن بار کنجاله سویا را به کشور وارد کرده ایم که بخش اعظمی از آن توسط اتحادیه ها بین تولیدکنندگان توزیع شده است و فقط در حدود 3 هزارتن دیگر در بندر باقی مانده که به زودی توزیع خواهد شد.

وی درخصوص اقدام وزارت صنعت در جلوگیری از حمل و توزیع این نهاده ( بنابر ادعای رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ کشور) نیز اظهارداشت: مسئولان این وزارتخانه معتقد بودند که باید با نظارت آنها این کار انجام شود که طی هماهنگی های انجام شده خوشبختانه این مشکل برطرف شده است.

ورود 27 هزارتن کنجاله سویا تا دو روز آینده

مدیرعامل موسسه جهاد استقلال با اعلام اینکه کشتی دیگری با محموله 27 هزارتنی کنجاله سویا نیز از کشور تا یکی دو روز آینده به کشور وارد خواهد شد، گفت: با توزیع این محموله بین تولیدکنندگان شاهد کاهش چشمگیر قیمت شیر، گوشت و مرغ در بازار خواهیم بود.

وی با بیان اینکه واردات کنجاله سویا تا وقتی که نرخ این نهاده تثبیت شود، ادامه خواهد یافت، گفت: برای تنظیم بازار پیش بینی شده امسال درحدود 200 تا 500 هزار تن کنجاله سویا توسط شرکتهای زیرمجموعه این موسسه به کشور وارد شود.

قیمت کنجاله سویا کیلویی 800 تومان می‌شود

شافعی نیا درعین حال تصریح کرد: تولید کنندگان کشور سالیانه به حدود یک میلیون و500 هزارتن کنجاله سویا نیاز دارند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه برخی از شرکتهای زیرمجموعه را مامور کردیم تا به صورت ضربتی وارد عمل شوند، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است هر 15 روز یکبار کشتی های دیگری که حاوی محموله نهاده کنجاله سویا هستند، را به کشور وارد کنیم.

به گفته مدیرعامل موسسه جهاد استقلال، درحال حاضر قیمت هرکیلوگرم نهاده کنجاله سویا در کشور در حدود 1500 تا 1700 تومان است که با واردات آن، قیمت این محصول به حدود 800 تا 850 تومان خواهد رسید.

۱۳۹۱/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...